Zdjęcie rozebranej kobiety w reklamie Mohito nie jest dyskryminujące
Internetowa reklama marki odzieżowej Mohito (należącej do LPP) przedstawiająca nagie ciało przesłonięte jedynie torebką nie dyskryminuje kobiet - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły trzy skargi na internetową grafikę promującą odzież Mohito, zamieszczoną na facebookowym fanpage’u tej marki.
Na zdjęciu widać nagą kobietę, która zasłania piersi torebką a na dłoniach ma rękawiczki. Skarżący uznali, że wykorzystanie w tej reklamie nagiego kobiecego ciała jest nieuzasadnione charakterystyką produktu. Jest nieetyczne, a sama reklama dyskryminuje kobiety poprzez uprzedmiotowienie kobiecego ciała.
Przedstawiciele LPP nie odnieśli się do wniesionych zarzutów. Natomiast Komisji Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w grafice naruszenia branżowego kodeksu etycznego. Stwierdziła też, że przekaz jest zgodny z dobrymi obyczajami i nie zawiera żadnych treści dyskryminujących kobiety.
Dołącz do dyskusji: Zdjęcie rozebranej kobiety w reklamie Mohito nie jest dyskryminujące