Złote Spinacze 2007
Ruszył konkurs 'Złote Spinacze 2007' organizowany przez Związek Firm Public Relations. Jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele świata mediów, biznesu, nauki oraz branży public relations, wyłoni najlepsze kampanie PR w dziewięciu kategoriach.
Celem konkursu "Złote Spinacze" jest podnoszenie standardów i zwiększanie profesjonalizmu branży PR poprzez promowanie najlepszych projektów realizowanych w kraju. To piąta edycja konkursu. W ubiegłym roku 31 firm i instytucji zgłosiło do rywalizacji rekordową liczbę 61 projektów.
Konkurs "Złote Spinacze" ma charakter otwarty. Kierowany jest do
agencji PR, działów PR
i komunikacji firm i instytucji, organów samorządowych, organizacji
pozarządowych oraz innych podmiotów realizujących kampanie PR w
Polsce. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń mija
30 sierpnia 2007 roku.
Nagrody, podobnie jak w latach ubiegłych, zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach:
1.PR korporacyjny - projekt budujący lub wzmacniający wizerunek
firmy lub instytucji.
2.PR produktu - projekt budujący lub wzmacniający wizerunek
produktu lub usługi.
3.Kampania edukacyjna - projekt nastawiony na osiągnięcie celu
edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki,
produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4.Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt,
mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu
kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5.Public Affairs & Lobbying - projekt kampanii polegającej na
komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i
legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji,
zmiany legislacyjne.
6.Kampania społeczna - kampania wspierająca realizację ważnych
celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki,
produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7.Komunikacja wewnętrzna - projekt, którego celem jest tworzenie,
utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian
wewnątrz organizacji.
8.Event - wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający
wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi.
9.Corporate Social Responsibility - projekt realizujący cele w
zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji.
Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję,
dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii
dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a
także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Zgłoszone do konkursu prace oceniać będzie trzydziestoosobowe
jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele między innymi: PKPP
Lewiatan, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Wydawnictwa Polskapresse,
Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenia Agencji
Reklamowych, Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz innych
firm i instytucji. Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. W
pierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po
3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej
dokumentacji przez nominowanych, jurorzy wyłonią zwycięzców
konkursu.
Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem czuwa firma doradcza KPMG, oficjalny partner konkursu.
Kalendarium najważniejszych terminów konkursu:
22 sierpnia - pierwszy termin zgłaszania projektów
30 sierpnia - drugi i ostatni termin zgłaszania projektów
10 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu
19 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacji
dodatkowej
20 listopada - uroczyste ogłoszenie wyników - gala finałowa w
hotelu Marriott.
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2007