Żywiec zwiększy moce produkcyjne do 14 mln hl
Grupa Żywiec spodziewa się dobrego drugiego półrocza. Do końca Ikwartału przyszłego roku nakładem 200 mln zł Żywiec zamierzazwiększyć moce produkcyjne 4 zakładów do 14 mln hektolitrów z 12,5mln hektolitrów obecnie, poinformował prezes Chris Barrow w środę.
"Wydaje się, że wyniki za pierwsze półrocze dobrze rokują nadrugie i mamy nadzieję osiągnąć dobry wynik brutto za cały rok" -powiedział dziennikarzom prezes grupy Żywiec, Chris Barrow.
"Jesteśmy drugim graczem i będziemy dążyć do dalszej poprawywyników na bardzo konkurencyjnym rynku"- dodał.
Prezes poinformował, że do końca pierwszego kwartału przyszłegoroku Żywiec zamierza zakończyć proces zwiększania mocyprodukcyjnych w 4 zakładach: Żywcu, Elblągu, Leżajsku i Warce do 14mln hl piwa z 12,5 mln hl piwa obecnie. W I kw. 2008 roku zostanietakże zakończona budowa centrum finansowo-księgowego wBielsku-Białej.
"W planach mamy wzrost mocy produkcyjnych w naszych czterechbrowarach. Wszystkie są zaangażowane w projekt inwestycyjnywartości 200 mln zł, dzięki któremu uzyskamy wzrost mocyprodukcyjnych do 14 mln hektolitrów w I kwartale 2008 roku" -powiedział Barrow.
Skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła w I półroczu o 19% liczącrok do roku i wyniosła 1,709 mld zł. Od stycznia do końca czerwcaŻywiec sprzedał 5,79 mln hl piwa, tj. o ponad 14% więcej, niż w Ipółroczu 2006 r.
Wzrost sprzedaży zanotowały wszystkie najważniejsze marki, w tymnajwiększy Warka, której dynamika sprzedaży w I półroczu wyniosła31%. Marka Heineken, lider segmentu piw międzynarodowych premiumzanotowała 21-proc. wzrost, a marka Żywiec uplasowana w segmenciemarek krajowych premium - 15,5%.
Barrow przyznał jednak, że Żywiec jest rozczarowany wynikamimarki Tatra.
"Pracujemy nad odświeżeniem wizerunki tej marki, na razie niespełnia ona naszych oczekiwań, ale wierzymy, że wyniki będą siępoprawiać z kwartału na kwartał"- powiedział prezes.
Dodał, że spółka chciałaby także wzmocnić swoją pozycję wsegmencie piw smakowych. Liczy także na lepszą sprzedaż eksportową,szczególnie w miejscach, gdzie mieszka i pracuje polska emigracja.Wzrost eksportu grupy Żywiec w I półroczu wyniósł 47%, w tym natradycyjnych rynkach takich jak Wielka Brytania i Irlandia, czyNiemcy sprzedaż marek grupy wzrosła odpowiednio o 30% i 60%.
W I półroczu grupa miała 243,59 mln zł zysku wobec 143,76 mln złzysku rok wcześniej (wzrost o 69%). Zysk operacyjny wyniósł 316,9mln zł wobec 200,5 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Żywiec zwiększy moce produkcyjne do 14 mln hl