Lepsza obsługa klientów, sprawniejsza praca służb technicznych i krótszy czas usuwania awarii – to główne korzyści z otwartego dzisiaj po trzech latach Rejonu Dystrybucji i Punktu Obsługi Przyłączeń w Starogardzie Gdańskim. - Cieszę się, że strategia Grupy Energa uwzględnia potrzeby mieszkańców takich miast jak nasze – podkreślił prezydent Starogardu podczas uroczystości otwarcia Punktu.
Placówka w Starogardzie Gdańskim jest jednym z trzech reaktywowanych rejonowych punktów obsługi przyłączeń Energa Operator. Decyzja o odtworzeniu zamkniętych kilka lat temu rejonowych struktur spółki to element realizacji nowej Strategii Rozwoju Grupy Energa, której działalność ma się koncentrować na kliencie i rozwoju nowoczesnej infrastruktury energetycznej. Nowa podejście uwzględnia różnorodność potrzeb i oczekiwań odbiorców, wśród których są zarówno gospodarstwa domowe, mały i średni biznes, jak również samorządy. Rozwój nowoczesnej infrastruktury energetycznej w połączeniu z nową organizacją pracy pozwoli m.in. zredukować liczbę awarii i czas ich trwania.
- Zmiana dotychczasowego modelu funkcjonowania Operatora poprawi nie tylko obsługę klientów, ale także wpłynie na lepszą organizację pracy naszych służb technicznych, co z kolei przełoży się na szybsze usuwanie awarii. W pierwszej kolejności odtwarzamy trzy rejony dystrybucyjne, ale analizujemy przywrócenie kolejnych – mówi Piotr Dorawa, prezes Energa Operator.
- Przywrócenie placówki w Starogardzie Gdańskim to element realizacji naszej nowej strategii. Klienci są w niej traktowani jak partnerzy, a nie tylko jak bierni odbiorcy usług. Potrzeby współczesnego klienta, to o wiele więcej niż tylko zapewnienie niezakłóconych dostaw energii. Chcemy być blisko odbiorców, także po to, aby jak najszybciej orientować się, co jeszcze możemy dla nich zrobić. Przywracając Rejon wychodzimy naprzeciw naszym klientom ale również wspieramy naszych pracowników – mówi Mariola Zmudzińska, wiceprezes Energa SA ds. relacji inwestorskich.
Od dziś mieszkańcy Starogardu Gdańskiego na Pomorzu oraz Rypina i Radziejowa w Kujawsko-Pomorskiem mogą na miejscu załatwić wszelkie formalności związane z przyłączeniem do sieci energetycznej czy zwiększeniem dostarczanej mocy.
- Zamknięcie Punktu Obsługi Przyłączeń w 2014 roku, jak łatwo można było przewidzieć, stało się sporym problemem dla mieszkańców. Odległość między najdalej wysuniętym punktem rejonu starogardzkiego od obiektu Energi w Tczewie wynosiła aż 72 km. Sprawiało to duże trudności w szybkim naprawianiu usterek. Podział obecnego Rejonu Dystrybucji na dwie jednostki ułatwi kontakt odbiorcom w zakresie nowych przyłączeń oraz skróci drogę dojazdu do obsługiwanych miejscowości. Dzięki temu reakcja w sytuacjach awaryjnych będzie dużo szybsza – wyjaśnia Adam Wilanowski, dyrektor oddziału Energa Operator w Gdańsku.
– To dobra wiadomość, która z pewnością bardzo pozytywnie wpłynie na wizerunek Grupy Energa w oczach lokalnej społeczności – podkreśla Janusz Stankowiak, prezydent miasta. – Cieszę się, że przyjęta strategia uwzględnia potrzeby mieszkańców takich miast, jak Starogard Gdański. Wierzę, że korzyści z tego płynące dadzą satysfakcję wszystkim stronom tego niezwykle ważnego społecznie i ekonomicznie przedsięwzięcia.
W czasie uroczystości Energa SA otrzymała także od przedstawiciela Ministerstwa Gospodarki dyplom za szczególne osiągniecia w promowaniu realizacji szkolenia zawodowego, efektywną współpracę z Zespołem Szkół Zawodowych im. Mjr H. Dobrzańskiego „Hubala” w Starogardzie Gdańskim oraz wsparcia rzeczowe dla szkoły.
Obecnie Energa-Operator obsługuje klientów poprzez 6 oddziałów podzielonych na 38 rejonów dystrybucyjnych (razem z nowo odtworzonymi). W 2012 roku było ich 46. Głównym zadaniem rejonów jest zapewnienie niezawodnego funkcjonowania sieci niskiego i średniego napięcia, sprawnego przywracania zasilania i troska o bezpieczeństwo majątku sieciowego. Dla klientów Rejony to bliskie lokalizacje, w których można dokonywać wszelkich formalności związanych z przyłączaniem obiektów do sieci dystrybutora energii elektrycznej.
Rejon Dystrybucji w Starogardzie Gdańskim i Punkt Obsługi Przyłączeń mieszczą się przy ul. Pelplińskiej 24. POP będzie czynny w godzinach 7.00 – 15.00, natomiast we wtorki: 8.00 – 16.00. Adres e-mail: PR_starogardgdanski@energa.pl. Do dyspozycji klientów jest także infolinia: 801 404 404 czynna w dni robocze w godz. 8.00 – 20.00. Wiele praktycznych informacji znajduje się też na stronie internetowej www.energa-operator.pl
dostarczył infoWire.pl