Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2023-04-26

A A A POLEĆ DRUKUJ

#FoodTrends – z czym to się je? Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q2 2023

 

Zastanawiacie się, czy zmieniające się pory roku wpływają na nowe trendy w branży gastronomicznej i przyzwyczajenia konsumenckie? Niewątpliwie. Gastronomia i branża food delivery, jak wiele innych sektorów, musi skupić szczególną uwagę na sezonowości. Wiosna na dobre zaczyna się rozkręcać – to oznacza kolejne trendy w branży gastronomicznej na II kwartał roku.

W kolejnej odsłonie #FoodTrends odkrywamy jakie trendy gastronomiczne będą wiodły prym w sezonie wiosennym. Większa popularność ekologicznych rozwiązań, a może jedzenie w plenerze? Sprawdźcie, jakie nowości przyniesie wiosna.

 

  1. Wiosna na talerzu

Jak co roku, wiosna zawita do naszych szaf, ale także na talerze. Większa dostępność produktów sezonowych, sprawi, że w naszych codziennych jadłospisach pojawi się więcej świeżych owoców i warzyw, a rosnące temperatury sprawią, że będziemy poszukiwać dań lekkich i orzeźwiających. Dotyczy to także jedzenia na dowóz: wiosną będą królować sałatki, kolorowe bowle,  burgery i pizze z większą ilością dodatków warzywnych, a także orzeźwiające desery, na przykład…lody! Dzięki coraz szybszej dostawie oraz zapewnieniu odpowiednich warunków chłodniczych możemy mieć pewność, że zamówione pozycje przyjadą do nas bez szwanku – nawet jeśli są to produkty, które wymagają szczególnych warunków przechowywania.

 

  1. Sklepy ekologiczne i eko-dostawy

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, skąd pochodzą i jak produkowane są kupowane przez nas produkty spożywcze. Niecałe 20 lat temu rynek żywności ekologicznej miał wartości bliskie zeru – teraz przekracza milionowe kwoty. Wraz z tym rosnącym trendem rozwijają się także rozwiązania food delivery – np. poprzez rosnącą liczbę sklepów z żywnością ekologiczną, z których można zamawiać zakupy z dowozem poprzez aplikacje. Takie rozwiązanie to zwiększona dostępność tego typu sklepów dla konsumentów, którzy nie muszą już szukać ich na mapach miast i odwiedzać osobiście – wystarczy skorzystanie z gotowej oferty w aplikacji i dokonanie zakupu za pomocą kilku kliknięć. Co więcej, rośnie także popularność rozwiązań nisko-emisyjnych, m.in. rowerów elektrycznych i hulajnóg – jaki ma to wpływ na branżę? Oznacza to, że coraz częściej możemy się spodziewać, że dostawy realizowane do naszych domów będą neutralne dla środowiska.

„Idea zrównoważonego rozwoju jest jednym z kluczowych filarów naszej działalności. W naszej aplikacji sukcesywnie powiększamy liczbę sklepów oferujących zakup żywności ekologicznej z dostawą do domu. Ponadto uruchomiliśmy specjalny program pilotażowy ze start-upem Port, który umożliwia kurierom współpracującym z nami bezpłatne korzystanie z rowerów elektrycznych znajdujących się w na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum w Warszawie. A to tylko niektóre z naszych działań, których celem jest budowanie lepszego, zrównoważonego świata” – mówi Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

 

 

  1. Jedzenie w plenerze

Rosnące temperatury motywują nas także do częstszego opuszczania swoich własnych czterech ścian i spędzenia czasu na łonie natury. Okoliczne parki, lasy czy bulwary ponownie przywitają wielu spacerowiczów i piknikowiczów, a to oznacza, że będziemy częściej spożywać posiłki poza domem. Branża food delivery nie pozostaje na to obojętna i coraz częściej możemy zamawiać ulubione dania czy zakupy ze sklepów w plener. Otwiera to szereg różnorodnych możliwości, np. oglądanie meczu w towarzystwie ulubionej pizzy na łonie natury czy organizacja pikniku tematycznego ze znajomymi w miejskim parku.

 

 

 

  1. Prezenty dla najbliższych

Rozpoczyna się sezon na wesela i komunie, a przed nami także kilka istotnych dni okolicznościowych, na przykład: Dzień Matki, Dzień Ojca czy Dzień Dziecka. Konsumenci regularnie korzystają z tych okazji, aby obdarować najbliższych. Przemawiają za tym także liczby – według badania z 2021 roku przeprowadzonego przez AdColony "Dzień Matki – zakupowe preferencje" 6 na 10 ankietowanych regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Ponadto 70% z nich używa do tego celu smartfonów. Nie jest to zaskakujące – mnogość tym podobnych okazji może przyprawić o zawrót głowy, a nie zawsze dysponujemy czasem, by osobiście wybrać się na zakupy w poszukiwaniu prezentów. Rozwiązaniem są przyjść usługi q-commerce – w czasie dostawy nieprzekraczającym godziny od złożenia zamówienia, możemy zakupić delikatesy, kwiaty, kosmetyki, akcesoria czy nawet całe zestawy prezentowe. Co więcej, rozwiązania q-commerce niwelują konieczność poszukiwania upominków na wielu stronach, poprzez kilka różnych sklepów internetowych – obecnie możliwe jest skorzystanie z oferty wielu, różnorakich sklepów z poziomu jednej aplikacji.

„Rynek szybkich zakupów musi wziąć pod uwagę sezonowość. Wiosną, gdy konsumenci będą poszukiwać prezentów na różne okazje, my, jako dostawca usług z obszaru quick commerce musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i proponować gotowe rozwiązania. W jaki sposób? W zależności od okazji możemy inspirować klientów, co na daną okazję warto zakupić, np. poprzez kreowanie specjalnych prezentowników i ofert promocyjnych w naszej aplikacji, co może ułatwić wybór i finalnie oszczędzić cenny czas konsumentów. Chcemy, aby nasi klienci mieli poczucie, że mają dostęp do swoistego centrum handlowego z poziomu jednej aplikacji” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt Polska.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS