Zastanawiacie się, czy zmieniające się pory roku wpływają na nowe trendy w branży gastronomicznej i przyzwyczajenia konsumenckie? Niewątpliwie. Gastronomia i branża food delivery, jak wiele innych sektorów, musi skupić szczególną uwagę na sezonowości. Wiosna na dobre zaczyna się rozkręcać – to oznacza kolejne trendy w branży gastronomicznej na II kwartał roku.
W kolejnej odsłonie #FoodTrends odkrywamy jakie trendy gastronomiczne będą wiodły prym w sezonie wiosennym. Większa popularność ekologicznych rozwiązań, a może jedzenie w plenerze? Sprawdźcie, jakie nowości przyniesie wiosna.
-
Wiosna na talerzu
Jak co roku, wiosna zawita do naszych szaf, ale także na talerze. Większa dostępność produktów sezonowych, sprawi, że w naszych codziennych jadłospisach pojawi się więcej świeżych owoców i warzyw, a rosnące temperatury sprawią, że będziemy poszukiwać dań lekkich i orzeźwiających. Dotyczy to także jedzenia na dowóz: wiosną będą królować sałatki, kolorowe bowle, burgery i pizze z większą ilością dodatków warzywnych, a także orzeźwiające desery, na przykład…lody! Dzięki coraz szybszej dostawie oraz zapewnieniu odpowiednich warunków chłodniczych możemy mieć pewność, że zamówione pozycje przyjadą do nas bez szwanku – nawet jeśli są to produkty, które wymagają szczególnych warunków przechowywania.
-
Sklepy ekologiczne i eko-dostawy
Coraz częściej zwracamy uwagę na to, skąd pochodzą i jak produkowane są kupowane przez nas produkty spożywcze.
„Idea zrównoważonego rozwoju jest jednym z kluczowych filarów naszej działalności. W naszej aplikacji sukcesywnie powiększamy liczbę sklepów oferujących zakup żywności ekologicznej z dostawą do domu. Ponadto uruchomiliśmy specjalny program pilotażowy ze start-upem Port, który umożliwia kurierom współpracującym z nami bezpłatne korzystanie z rowerów elektrycznych znajdujących się w na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum w Warszawie. A to tylko niektóre z naszych działań, których celem jest budowanie lepszego, zrównoważonego świata” – mówi Agata Polityło General Manager Wolt Polska.
-
Jedzenie w plenerze
Rosnące temperatury motywują nas także do częstszego opuszczania swoich własnych czterech ścian i spędzenia czasu na łonie natury. Okoliczne parki, lasy czy bulwary ponownie przywitają wielu spacerowiczów i piknikowiczów, a to oznacza, że będziemy częściej spożywać posiłki poza domem. Branża food delivery nie pozostaje na to obojętna i coraz częściej możemy zamawiać ulubione dania czy zakupy ze sklepów w plener. Otwiera to szereg różnorodnych możliwości, np. oglądanie meczu w towarzystwie ulubionej pizzy na łonie natury czy organizacja pikniku tematycznego ze znajomymi w miejskim parku.
-
Prezenty dla najbliższych
Rozpoczyna się sezon na wesela i komunie, a przed nami także kilka istotnych dni okolicznościowych, na przykład: Dzień Matki, Dzień Ojca czy Dzień Dziecka. Konsumenci regularnie korzystają z tych okazji, aby obdarować najbliższych. Przemawiają za tym także liczby – według badania z 2021 roku przeprowadzonego przez AdColony "Dzień Matki – zakupowe preferencje" 6 na 10 ankietowanych regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Ponadto 70% z nich używa do tego celu smartfonów. Nie jest to zaskakujące – mnogość tym podobnych okazji może przyprawić o zawrót głowy, a nie zawsze dysponujemy czasem, by osobiście wybrać się na zakupy w poszukiwaniu prezentów. Rozwiązaniem są przyjść usługi q-commerce – w czasie dostawy nieprzekraczającym godziny od złożenia zamówienia, możemy zakupić delikatesy, kwiaty, kosmetyki, akcesoria czy nawet całe zestawy prezentowe. Co więcej, rozwiązania q-commerce niwelują konieczność poszukiwania upominków na wielu stronach, poprzez kilka różnych sklepów internetowych – obecnie możliwe jest skorzystanie z oferty wielu, różnorakich sklepów z poziomu jednej aplikacji.
„Rynek szybkich zakupów musi wziąć pod uwagę sezonowość. Wiosną, gdy konsumenci będą poszukiwać prezentów na różne okazje, my, jako dostawca usług z obszaru quick commerce musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i proponować gotowe rozwiązania. W jaki sposób? W zależności od okazji możemy inspirować klientów, co na daną okazję warto zakupić, np. poprzez kreowanie specjalnych prezentowników i ofert promocyjnych w naszej aplikacji, co może ułatwić wybór i finalnie oszczędzić cenny czas konsumentów. Chcemy, aby nasi klienci mieli poczucie, że mają dostęp do swoistego centrum handlowego z poziomu jednej aplikacji” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt Polska.