Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-04-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

Koszty szkoleń w firmach MSP

150x110
Właściciele i pracownicy polskich firm MSP coraz chętniej podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe. Szkolenia to jednak znaczący koszt dla przedsiębiorstw z tego sektora.

Według badania PARP „Bilans Kapitału Ludzkiego” 36 proc. Polaków podnosi swoje kompetencje zawodowe. 15 proc. dokształca się na nieobowiązkowych szkoleniach. 95 proc. firm finansuje szkolenia ze środków własnych. Z zewnętrznego źródła, np. EFS, korzysta co 7 pracodawca. 2 proc. pracowników sama płaci za szkolenia. 

Dane GUS pokazują, że średni koszt szkoleń w Polsce liczony na jednego uczestnika wynosi ponad 1100 zł. Przedsiębiorcy ponoszą wydatki związane z realizacją szkoleń i honorariami dla trenerów. Do tego trzeba doliczyć koszty związane z podróżami i dietami. W małych i średnich firmach ważny jest także czas. W przedsiębiorstwie zatrudniającym kilka osób nieobecność pracownika może utrudnić jego działanie. 

– Prowadząc nawet małą firmę warto zastanowić się jakie są potrzeby szkoleniowe kadry i poszukać efektywnych metod nauki. Można skorzystać z otwartych projektów szkoleniowych, w których udział bywa dotowany z funduszy europejskich – mówi Sebastian Trzciński z PARP. Małe firmy mogą też szkolić się metodą e-learningu. To skuteczny sposób na podniesienie kwalifikacji zawodowych pracowników, który przynosi wiele oszczędności. 

W e-learningu zredukowane zostają koszty logistyczne, jak wynajem sali szkoleniowej, transport, zakwaterowanie, czy wyżywienie. Redukcji ulega czas spędzony na szkoleniu. Przyjmuje się, że w szkoleniu on-line zdobycie tej samej wiedzy i umiejętności zajmuje nawet cztery razy mniej czasu niż w formie tradycyjnej. Firmy mogą także ograniczyć koszty wynikające z nieobecności pracownika. Spadają koszty zastępstw lub przestojów. Wysyłanie na szkolenia całych grup pracowników w tym samym czasie dezorganizuje pracę. Szkoląc się przez Internet każdy pracownik może uczyć się indywidualnie, w dogodnym momencie. 

– Wdrożenie firmowego systemu e-learningu może okazać się zbyt kosztowną inwestycją. Zakup profesjonalnej platformy, czy szkoleń przygotowanych specjalnie dla firmy, to duży wydatek dla małej firmy. Nie znaczy to jednak, że e-learning jest tylko dla dużych. Po pierwsze, można korzystać z projektów otwartych, wśród których dostępne są nawet szkolenia bezpłatne, jak w Akademii PARP. Po drugie, rozwiązania szkoleniowe w małej firmie mogą przyjmować różne prostsze formy – mówi Sebastian Trzciński z PARP. Korzystając z ogólnodostępnych narzędzi, czy nawet portali społecznościowych, pracownicy mogą uczyć się od siebie wzajemnie. 

Za pomocą prostych rozwiązań e-learningowych można szybko przekazać im firmowe procedury, czy wiedzę o produktach. Więcej o takim podejściu do e-learningu można dowiedzieć się ze szkolenia „Blended learning” Akademii PARP. Na portalu szkoleniowym www.akademiaparp.gov.pl dostępne są również inne szkolenia. Przedsiębiorcy i pracownicy z sektora MSP mogą podnosić kwalifikacje zawodowe, uczestnicząc w 34 szkoleniach e-learning w pięciu zakresach tematycznych: finansowo-prawnym, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu. Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS