Groupon Polska w oparciu o dane z pierwszych siedmiu miesięcy 2014 roku przygotował raport Tydzień Restauracji 2014.
Warszawa, 14 sierpnia 2014 r. - Groupon (NASDAQ: GRPN) – W ramach przygotowań do czwartej edycji Tygodnia Restauracji Groupon serwis sprawdził wyniki sprzedaży różnego typu kuchni w poszczególnych województwach. Wiemy już, które województwo preferuje pizzę, a mieszkańcy którego najchętniej wybierają kuchnię indyjską.
We Wrocławiu ewenementem na skalę krajową jest popularność kuchni amerykańskiej i frytek (70% kuponów na oferty dotyczące kuchni amerykańskiej i frytek zostało kupionych w województwie dolnośląskim). Natomiast Warszawiacy i Poznaniacy szczególnie upodobali sobie burgerownie (1. i 2. miejsce w Polsce, łącznie 76% wszystkich kupionych grouponów na burgery).
Mieszkańcy Trójmiasta i Krakowa bardzo często wybierali się z Grouponem na romantyczne kolacje (odpowiednio 13% i 15% wszystkich romantycznych kolacji kupionych przez Groupona), ale najchętniej z tego typu ofert korzystali Warszawiacy (32%). Z kolei w Szczecinie dużą popularnością cieszą się kanapkarnie (51% sprzedaży z całej Polski).
W Warszawie bezspornie króluje sushi (48% sushi sprzedanego na Grouponie w całej Polsce i 32% wszystkich restauracyjnych ofert w Warszawie).
Tymczasem mieszkańcy Łodzi wolą jadać na słodko. Gofry i naleśniki amerykańskie biją tam rekordy popularności (60% grouponów na gofry i naleśniki amerykańskie z całej Polski). W tej kategorii jedyną konkurencją jest dla województwa łódzkiego jest Wielkopolska (27% grouponów).
W Lublinie zdecydowanie najpopularniejsza jest kuchnia włoska - ponad 30% kuponów na wizytę w restauracji zakupionych w województwie lubelskim było wykorzystanych w takich restauracjach. Drugie miejsce zajęła tam kuchnia japońska (18% kuponów).
W województwie kujawsko-pomorskim hitem okazała się kuchnia turecka (aż 71% grouponów na potrawy kuchni tureckiej zostało zrealizowanych właśnie tam).
Co ciekawe, mieszkańcy województwa lubuskiego bardzo chętnie wybierają restauracje w Poznaniu – dla dobrej oferty odległość najwyraźniej nie ma znaczenia, szczególnie jeśli w grę wchodzi burger. Natomiast w samym Poznaniu hitem okazała się kuchnia francuska (59% wszystkich kupionych kuponów na restauracje francuskie zostało zrealizowanych w województwie wielkopolskim).
Na południu Polski grouponowicze mają inne przyzwyczajenia - w Krakowie największym hitem okazały się… kawiarnie. 51% grouponów na wizytę w kawiarni zostało zakupionych w województwie małopolskim. W Opolu największą popularnością cieszyły się pizzerie (połowa wszystkich grouponów restauracyjnych w województwie opolskim). Mieszkańcy Rzeszowa chętnie wybierali oferty, które na jedzenie wzbogacone o alkohol. Zajęły one wysoką, drugą pozycję, zaraz za ofertami na pizzę.
W niektórych województwach bardzo wysokie lokaty zajmowały mniej oczywiste rodzaje kuchni. W Białymstoku popularna była kuchnia grecka, która została wyprzedzona tylko przez największe hity, czyli sushi, kuchnię polską i włoską. Na Śląsku dużym wzięciem (drugie miejsce w Polsce) cieszyła się kuchnia indyjska. W województwie świętokrzyskim niezwykle popularna okazała się oferta wyjazdu do winnicy połączonego z degustacją. Natomiast mieszkańcy Olsztyna chętnie wybierali potrawy z dziczyzny. Dużym wzięciem cieszyły się tam też dania kuchni włoskiej.
W województwach nadmorskich sushi jest znacznie bardziej popularne niż na południu, gdzie wyprzedza je kuchnia polska. Tymczasem kuchnie bogate w przyprawy, np. meksykańska lub indyjska, robią furorę wśród mieszkańców Mazowsza i Małopolski.
Groupon, podczas IV Tygodnia Restauracji, który startuje 17. sierpnia, wychodzi naprzeciw gustom Polaków. Pośród ponad 70 restauracji w 15 miastach nie zabraknie żadnego
z najpopularniejszych rodzajów kuchni. Groupon zaprezentuje dobrze znane użytkownikom serwisu lokale, ale znajdzie się również miejsce na smaczne debiuty.
Mecenasem akcji został już po raz drugi Tomasz Jakubiak – utalentowany kucharz, dziennikarz prowadzący wiele programów kulinarnych i promotor zdrowego jedzenia, który tak skomentował raport Tydzień Restauracji 2014 - Sushi zadomowiło się w Polsce na dobre. Widać to szczególnie w dużych miastach, takich jak Warszawa, gdzie jest ono przebojem lunchów biznesowych. Możemy też dostrzec skłonność Polaków do odwiedzania kawiarni. W przeciwieństwie do społeczeństw zachodnich lubimy spędzać w nich więcej czasu niż zajmuje wypicie małego espresso. Cieszy mnie obecność w pierwszej 10. takich kuchni, jak meksykańska czy indyjska. To znak, że Polacy coraz częściej rezygnują z przysłowiowego schabowego na rzecz odkrywania nowych smaków i aromatów. Kształtuje się u nas powoli kultura „foodies”!
Od 17 sierpnia w serwisie Groupon będzie można kupić vouchery do restauracji w ponad 20 miastach Polski w cenach nawet 70% niższych niż zazwyczaj. Pełna lista restauracji dostępna jest na stronie Groupon.pl.
GROUPON TOP 10 SPRZEDAŻY W DZIALE GASTRONOMIA:
- Sushi – 20 %
- Polska – 9%
- Włoska – 7,5%
- Kawiarnie – 6,3%
- Romantyczna kolacja – 6,1%
- Pizza – 5,7%
- Burgery – 3,7%
- Meksykańska – 3,6%
- Indyjska – 1,7%
- Kanapkarnie – 1,6%
dostarczył infoWire.pl