Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-08-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Podstawy sukcesu w branży e-commerce

Dla dzisiejszego konsumenta wybór możliwości zakupu towarów przez Internet staje się rozwiązaniem coraz bardziej oczywistym, choćby ze względu na wszelakiego rodzaju ułatwienia, jakie się z tym wiążą. Warto więc wziąć tę ewentualność pod uwagę przy planowaniu własnej działalności biznesowej.

Nieuniknioną konsekwencją rozwoju technologicznego i informatycznego jest nieustanny wzrost aktywności ludzi w Internecie i ich oczekiwania, że za pomocą Sieci będą mogli załatwiać coraz więcej spraw. Branża handlowo-usługowa nie jest w żadnym stopniu wyjątkiem w tej mierze, pomimo kilku oczywistych niedogodności, jak choćby brak możliwości bezpośredniego kontaktu z produktem. Lista zalet jest bowiem znacznie dłuższa, a sprzedawcy dokładają wszelkich starań, by zlikwidować wszystkie problemy. Zakupy za pośrednictwem Internetu są po pierwsze bezpieczne, jeśli tylko korzysta się z autoryzowanych serwisów, będących odpowiednikiem salonów stacjonarnych, lub popularnych serwisów aukcyjnych, jak na przykład Allegro, które niezwykle ostro przestrzegają zasad uczciwej sprzedaży. Po drugie, szukając interesującego nas produktu, nie trzeba marnować wielu godzin na przeczesywanie asortymentu sklepów w całym mieście. Wystarczy jedna wyszukiwarka, która wygeneruje oferty sprzedażowe spełniające wymagania klienta. Nie mówiąc już o dostępności w Internecie produktów, których na próżno szukać w sklepach tradycyjnych.

Ze względu na ogromne zainteresowanie kupowaniem w Sieci, sprzedawcy niejako zmuszeni są do przyciągania klientów atrakcyjną ofertą, stąd między innymi pomysł na tanie przesyłki, innowacyjne rozwiązania dla możliwości ich odbioru lub prosty i szybki zwrot. W nawiązaniu do tego trzeciego, wybór firmy pocztowej, która oferuje sprawny system obsługi zwrotów jest gwarancją sukcesu w sprzedaży, bowiem oddala wątpliwości związane z zakupem produktu, którego nie miało się w rękach. Klient czuje się pewnie, jeśli wie, że w każdej chwili będzie mógł przedmiot zwrócić, a paczka zwrotna będzie tania lub wręcz wliczona w koszty obsługi już wcześniej. Świetnym przykładem może tu być firma InPost, dająca sprzedawcom opcję darmowego zwrotu, który można następnie zaproponować swoim klientom. Również sama procedura zwrotna sprowadza się do kilku kliknięć i włożenia paczki do najbliższego Paczkomatu. InPost dla sprzedawców i klientów oznacza również bardzo tanie paczki i niezwykle szybki proces dostawy towarów, tak że koniec końców różnica w odniesieniu do zakupów tradycyjnych jest nieodczuwalna.

Podsumowując, nowoczesny przedsiębiorca powinien zaangażować się w aktywność w branży e-commerce, by rozwinąć swoją firmę i zwielokrotnić zyski. Powinien też myśleć o swoim odbiorcy, dla którego tanie przesyłki, przejrzyste zasady zakupu i proste zwroty są najistotniejsze w trakcie dokonywania zakupu.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS