Według ostatnich badań tę formę obsługi rachunków wybrały w naszym kraju już ponad 2 miliony osób. Liczba ta będzie dynamicznie rosnąć dzięki stałemu wzrostowi sprzedaży smartfonów i tabletów. Banki już od dłuższego czasu wychodzą naprzeciw potrzebom użytkowników i oferują aplikacje ułatwiające korzystanie z ich usług.
Jak wskazują szacunki Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT, w tym roku do rąk Polaków trafi 6,58 miliona nowych urządzeń mobilnych – głównie smartfonów i tabletów. Banki, nie chcąc zawieść oczekiwań swoich klientów, przygotowują nowe oraz ulepszają już istniejące aplikacje na urządzenia mobilne, aby dostęp do konta byłe wygodny i bezpieczny.
Obecnie w różnych instytucjach finansowych działających na terenie Polski zarejestrowanych jest ponad 20 milionów Polaków, a niemal 2 miliony z nich korzystały już z mobilnej bankowości. Portal money.pl przeprowadził badanie, w którym przeanalizowano ofertę 29 banków pod kątem możliwości jakie oferują klientom korzystającym ze smartfonów i tabletów. Według wyników, 19 z nich udostępnia aplikację na przynajmniej jeden z systemów operacyjnych dla urządzeń mobilnych. Zdecydowana większość tych aplikacji pozwala na wykonywanie standardowych operacji, takich jak wykonanie przelewu, sprawdzenie kursu walut czy doładowanie telefonu pre-paid.
Ponadto, niektóre z aplikacji przygotowanych przez banki pozwalają na dokonywanie płatności w sklepach za pomocą smartfona lub tabletu. Wykorzystać do tego można np. tablet ASUS MeMO Pad HD 8 – urządzenie, które pozwoli na znacznie więcej niż wykonanie przelewów i sprawdzenie stanu konta. Szybki, czterordzeniowy procesor oraz 1GB pamięci RAM pozwalają na komfortową obsługę każdej aplikacji, a dysk 16GB oraz dodatkowych 16GB w ASUS WebStorage wystarczy na przechowywanie dużej ilości plików i danych. Wyświetlacz HD z technologią IPS pozwala na korzystanie tabletu na świeżym powietrzu, nawet w słoneczne dni.
Polacy przekonali się do bankowości mobilnej i powszechnie korzystają z niej poza domem. Aplikacje na tablety oraz smartfony przygotowane przez banki zdecydowanie to ułatwiają – pozwalają sprawdzić stan konta, wykonać przelew oraz dokonać płatności za zakupy. Ta forma obsługi rachunków będzie stale zyskiwać na popularności, wraz ze wzrostem sprzedaży smartfonów i tabletów – powiedział Sławomir Stanik, Country Manager, ASUS Polska.
Ważnym czynnikiem przemawiającym na korzyść aplikacji przygotowywanych przez banki jest bezpieczeństwo naszych danych. Raport money.pl pokazuje, że banki widzą w swoich programach przyszłość i starają się dostarczyć swoim klientom więcej możliwości. Dla osób korzystających z aplikacji bankowych to dobry znak, ponieważ umożliwia to sukcesywne uniezależnianie się od kart płatniczych i gotówki, których funkcje przejmą właśnie urządzenia mobilne.