- Technologia pomaga poprawić jakość życia seniorów
- Wiadomości tekstowych używa się do komunikacji z dziećmi i wnukami
- Wideorozmowy zyskują popularność u starszego pokolenia
- Podział między seniorami, którzy korzystają z ICT a tymi, którzy jeszcze tego nie robią.
Nowe badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że seniorzy korzystający z telekomunikacji czują się wzbogaceni, bardziej świadomi i młodsi, oraz pozostający w bliższym kontakcie z innymi i ze społeczeństwem.
Jest to pierwsze pokolenie seniorów, którzy w starszym wieku potrafią korzystać z telekomunikacji w szerszym zakresie. Osoby używające technologii czują się wzbogacone, bardziej świadome i młodsze, oraz pozostające w bliższym kontakcie z innymi i z życiem społecznym. Krótko mówiąc, odczuwają poprawę jakości życia. Badanie wykazało, że korzystanie z telekomunikacji pomaga zmniejszyć przepaść pokoleniową w sposób, jakiego nie doświadczyły poprzednie pokolenia. Dzieci i wnuki mogą dzielić się swoją wiedzą technologiczną, ucząc i wspierając swoich rodziców i krewnych, a także tworząc wspólny grunt w swoich relacjach.
Wraz z coraz bardziej powszechną obecnością technologii w dzisiejszej codzienności, cyfrowy podział narasta nie tylko między pokoleniami, lecz także w obrębie grupy osób w starszym wieku, gdzie większość nie opanowała jeszcze obsługi smartfonów, tabletów i innych nowości.
Największy wpływ na motywację seniorów do korzystania z nowych sposobów komunikacji mają między innymi dzieci i wnuki. Wiadomości tekstowe trafiły do tego pokolenia dzięki jego młodszym krewnym. Takie zmiany wpływają na spadek ilości wysyłanych e-maili i częstotliwość komunikacji głosowej, ponieważ seniorzy odkrywają, że młodsze pokolenie woli porozumiewać się za pomocą wiadomości tekstowych.
Dzięki dużemu ekranowi i łatwemu w obsłudze interfejsowi, tablet to atrakcyjne urządzenie dla osób w wieku 65-75 lat, i ma szanse na większą popularność w tej grupie.
Wideorozmowy dopiero wchodzą do użytku wśród badanych seniorów.
Ann-Charlotte Kornblad, Starszy Doradca, Consumer Insights w Ericsson ConsumerLab, mówi: „Uważają, że to idealne, proste w obsłudze narzędzie, które pozwala im rozmawiać z przyjaciółmi i rodziną. Umożliwia również dzielenie się szczegółami i wydarzeniami z życia.”
Wyniki raportu „Connecting the Senior Generation” (Włączenie pokolenia seniorów) można w całości przeczytać tutaj.
Ericsson ConsumerLab przeprowadziło 30 rozmów z seniorami w wieku od 65 do 75 lat w okolicach San Francisco, oraz osiem dodatkowych rozmów w domu.
dostarczył infoWire.pl