Stripe, amerykański fintech, w 2023 r. obsłużył transakcje o łącznej wartości ponad 1 bln USD (ok. 1% globalnego PKB), co oznacza, że wolumen płatności obsłużonych przez Stripe wzrósł o 25% r/r – wynika z corocznego listu Stripe.
W 2023 r. Stripe podwoił liczbę obsługiwanych metod płatności do ponad 100. Co ciekawe, w ubiegłym roku Stripe pozyskał dwa razy więcej klientów zajmujących się sztuczną inteligencją (AI) niż w 2022 r., w tym takie firmy jak Perplexity i Mistral.
W liście amerykański fintech przedstawił również ciekawe dane dotyczące startupów. Z danych zgromadzonych przez Stripe wynika, że startupy założone w 2022 r. szybciej zaczęły generować przychody w pierwszym roku działalności niż te założone w 2019 r.
W marcu br. Stripe poinformował o współpracy z Hertz przy obsłudze płatności za wynajem samochodów. Współpraca przewiduje, że Stripe obsłuży transakcje realizowane w ok. 3 tys. punktach wynajmu pojazdów marek Hertz, Dollar i Thrifty na całym świecie. „Klienci oczekują, że wynajmą samochód szybko, łatwo i niezawodnie. Cieszymy się, że dzięki Stripe klientom Hertz będzie łatwiej ruszyć w drogę” – mówiła cytowana w komunikacie Eileen O’Mara, Chief Revenue Officer w Stripe.
Stripe jest obecnie dostępny w 46 krajach na całym świecie, w tym w Polsce.
Pełna treść listu Stripe z podsumowaniem najważniejszych biznesowych wydarzeń 2023 roku jest dostępna na stronie: https://stripe.com/annual-updates/2023.
Więcej informacji na temat rozwiązań oferowanych przez Stripe jest dostępnych na stronie firmy: https://stripe.com/.