Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-12-12

A A A POLEĆ DRUKUJ

Świąteczne preferencje zakupowe – jak wybieramy kosmetyki?

Kosmetyki i perfumy to jedne z najczęściej wybieranych prezentów, którymi pragniemy obdarować najbliższych na Święta Bożego Narodzenia. Jak wynika z tegorocznych badań Deloitte, aż 32 proc. Polaków kupi upominki świąteczne w perfumeriach i drogeriach kosmetycznych. Czym się kierują konsumenci i jakie cechy są dla nich najistotniejsze podczas wybierania prezentów z perfumeryjnych półek pokazują wyniki najnowszego badania Wyboru Konsumenta.

 Stacjonarne perfumerie i drogerie kosmetyczne są dla Polaków głównym miejscem zakupu kosmetyków. Rozwój tej kategorii sklepów, pokazuje że kupujący, głównie konsumentki, sięgają po droższe produkty, oczekując fachowej pomocy ze strony obsługi. Jak wynika z badania Wybór Konsumenta, najistotniejszą cechą, podczas dokonywania zakupu perfum lub kosmetyków jest cena widoczna na produkcie. Aż 9 na 10 osób, w różnych miastach Polski, uznało jasną i czytelną cenę jako najwyższą wartość zakupową. Na drugim miejscu ankietowani wskazali czystość i przejrzystość oferowanych produktów.

 Próbka prezent podpowie

 Wykwalifikowany personel, który podpowie, doradzi i wskaże odpowiedni produkt dopasowany do potrzeb klientów – to ważna cecha dla 80 proc. badanych. Warto podkreślić, że Polacy mają bardzo mocno zakorzenione nawyki konsumenckie, często ulegają emocjom i kupują produkty modne i polecone. Dlatego o ostatecznym zakupie danego towaru decyduje porównanie go do innych, o podobnych parametrach oraz przetestowanie wybranego kosmetyku czyli np. sprawdzenie zapachu na miejscu w perfumerii. Dla ¾ kupujących – biorących udział w badaniu Wybór Konsumenta – dostępność próbek perfum i zapachów oraz możliwość przetestowania ich na własnej skórze, to obowiązkowy element czynności zakupowych, by ostatecznie wybrać właściwy prezent.

Preferencje zakupowe Polaków w kategorii perfumerie i drogerie kosmetyczne zostały przeprowadzone w kilku etapach. W pierwszej kolejności zorganizowaliśmy badania fokusowe w różnych miastach Polski, podczas których  wybrano najbardziej cenione przez konsumentów cechy w odniesieniu do perfumerii i drogerii kosmetycznych. W drugiej turze, konsumenci – stali klienci tychże sklepów, poddali ocenie cechy uprzednio określone przez nich jako najistotniejsze – wyjaśnia Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta. Dzięki takiej metodologii, to konsumenci sami wybrali i ocenili najistotniejsze dla nich kryteria wyborów zakupowych – dodaje Karolina Dias.

Konsumenci wybrali lidera

Oprócz wskazania najistotniejszych cech preferencji zakupowych dotyczący perfumerii i drogerii kosmetycznych, celem badania było również wytypowanie przez konsumentów marki o najwyższym stopniu satysfakcji. W kategorii perfumerie i drogerie kosmetyczne najwyższe noty zdobyły perfumerie Sephora i tym samym otrzymały tytuł „Wybór Konsumenta”  – Jesteśmy dumni, że jako jedyna marka w Polsce z kategorii perfumerie, możemy posługiwać się znakiem „Wybór Konsumenta”. To dla nas bardzo ważna nagroda, ponieważ to sami klienci zdecydowali o jej przyznaniu. Cieszymy się, że klienci nam ufają i tak wysoko ocenili naszą markę oraz jakość obsługi w naszych perfumeriachpodkreśla Adam Kołodziejczyk, Dyrektor Generalny Sephora Polska.

 Ponad 70 proc. Polaków kupuje prezenty świąteczne w dniach 1-24 grudnia. Od lat kosmetyki i perfumy nie tracą na świątecznej popularności. Takie upominki, zawsze są na czasie, nigdy ich nie jest za dużo, szczególnie w przypadku kobiet. – Wybierając prezenty świąteczne dla naszych najbliższych kierujmy się preferencjami konsumenckimi oraz zdrowym rozsądkiem. Aby prezent był trafiony, warto wybrać te marki, które zostały docenione przez konsumentów – dodaje Karolina Dias, koordynator badania Wybór Konsumenta

 Projekt Wybór Konsumenta został opracowany i wdrożony w Portugalii w 2012 roku i jest to najpopularniejsze badanie konsumenckie realizowane w tym kraju. Badanie koordynuje firma Consumer Choice – centrum oceny satysfakcji konsumenta, która nadzoruje prace Netsondy odpowiedzialnej za badania mediów oraz Controlvet Food Safety Polska, która odpowiada za badania sensoryczne produktów i usług. Jest to pierwszy taki projekt na naszym rynku, w którym opinia konsumenta jest brana pod uwagę na wszystkich etapach oceny. W projekcie może wziąć udział każda firma niezależnie od tego jaki segment rynkowy reprezentuje.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS