Między 27 czerwca, a 4 lipca rozpocznie się Breslau Poland Rally, jedna z najbardziej znanych imprez terenowych, europejski odpowiednik Rajdu Dakar. Wśród uczestników znajdzie się m.in. zespół rajdowy 3M Pointer w skład którego wchodzą Raz Heyman i Hillel Segal, Firma 3M zapewniła rajdowcom zaawansowane wyposażenie pojazdu w rozwiązania i produkty, aby znacznie zwiększyć szansę na zwycięstwo w tegorocznej edycji.
Breslau Poland Rally to rajd terenowy z czterema bazami logistycznymi w Niemczech i Polsce. Rajd trwa 8 dni, jego trasa wynosi 2125 km, w tym 1500 km po szczególnych terenie i 70 km w nocy. Rozpoczyna się on w Lipsku, a kończy w Drawsku Pomorskim. Trasa wiedzie także przez poligony Żagania, Poznania oraz Bornego Sulinowa.
W rajdzie mogą wziąć udział motocykle, samochody, ciężarówki, quady i pojazdy SSV, które zostaną podzielone na klasy terenowe i ekstremalne. Rajd będzie się odbywał na miękkim, niekiedy piaszczystym terenie z fragmentami wodnymi i błotnymi. W przeciwieństwie do poprzednich rajdów zawodnicy zostaną zakwaterowani w bazie biwakowej na otwartym powietrzu.
W Breslau Poland Rally weźmie udział m.in. zespół rajdowy 3M Pointer, w składzie z Razem Heymanem i Hillelem Segalem - najstarszymi i najwybitniejszymi rajdowcami terenowymi w Izraelu Zespół rozpoczyna sezon z nadzieją na pobicie swojego wyniku z ostatniego rajdu, kiedy zajęli pierwsze miejsce w Balkan Breslau Rally 2014 i 24-Hour Rally Greece.
Firma 3M ponownie została sponsorem głównym zespołu Pointer i zapewniła rajdowcom zaawansowane wyposażenie pojazdu w rozwiązania i produkty, aby znacznie zwiększyć przewagę zespołu 3M. Załoga korzysta m.in. z odzieży ochronnej oraz folii odblaskowej 3M. Działanie folii 3M wykorzystującej technologię mikroreplikacji maksymalizuje intensywność światła odbitego od pojazdu, niezależnie od wysokości, na jakiej jest umieszczone źródło światła. Technika mikroreplikacji zwiększa również widoczność zarówno pojazdu, jak i zespołu w ekstremalnych warunkach terenowych.
Raz Heyman i Hillel Segal zostaną wyposażeni w innowacyjny headset 3M Peltor wykorzystujący nowoczesną technologię tłumienia hałasu otoczenia z jednoczesnym zapewnieniem doskonałej i niezawodnej komunikacji w trudnych i specyficznych warunkach rajdu (wyścigu). Dział blacharsko-lakierniczy 3M zabezpieczył pojazd specjalnym materiałem uszczelniającym, który zapobiega wnikaniu wody.
W samochodzie zastosowano również specjalną włókninę redukującą hałasy, jak i uderzania kamieni o podwozie. Okna pojazdu zostały wypolerowane, aby usunąć rysy oraz pokryte kryształową warstwą hydrofobową, która „odpycha” wodę. Warstwa ta powoduje, że podczas szybkiej jazdy w deszczu woda formuje się w krople, które pod wpływem pędu powietrza spływają wraz z brudem. Zapobiega to przyleganiu błota do pojazdu i zapewnia kierowcy odpowiednią widoczność w trudnych warunkach. Tapicerka pojazdu została również zabezpieczona wodoodpornym materiałem z serii Scotchgard™ Brand Protector.
- Mamy ponownie okazję zastosować rozwiązania technologiczne 3M, które pomogą naszemu zespołowi rajdowemu utrzymać zwycięski tytuł w 2015 r. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego doświadczenia i przyczynić się do sukcesu Raza i Hillela. To właśnie takie praktyczne zastosowania z życia codziennego wystawiają nasze produkty na próbę w połączeniu z nieustającym poszukiwaniem rozwiązań problemów, które są siłą napędową motoru innowacji 3M. Raz i Hillel oraz ich wytrwałość inspirują nas do wprowadzania innowacji produktów, aby pomagać użytkownikom naszych rozwiązań w odnoszeniu sukcesów dzięki nauce 3M stosowanej w życiu – mówi Cagatay Guler, CEE SGBG Business Leader w 3M:
Z kolei Jonathan Pantanowitz, CEO w 3M Israel zauważa: Jesteśmy dumni, że już drugi rok możemy być sponsorami Raza Heymana i Hillela Segala. To doskonała współpraca i bezpośrednie rozszerzenie wsparcia 3M dla wspaniałych sportowców z całego świata. Tak jak w poprzednim roku zespół będzie miał do dyspozycji innowacyjne technologie z przemysłu samochodowego, bezpieczeństwa i elektroniki. Te urządzenia pomogą zespołowi w wielu wyzwaniach rajdu i w uzyskaniu przewagi.
O samochodzie
Samochód, w kategorii T1.2, posiada własną konstrukcję silnika Diesla z rurową ramą pochodzą z modelu Mitsubishi Pajero. Pojazd ma 6-cylindrowy silnik BMW z turbo o mocy 250 KM i pojemności 3000 cm3 oraz komputer pokładowy, ze specjalnym oprogramowaniem wyścigowym. Zużycie paliwa podczas ekstremalnej jazdy utrzymuje się na poziomie 3,5 km/litr. Masa własna pojazdu wynosi 1980 kilogramów. Samochód jest wyposażony w nowe opony TOYO, model Open Country M/T oraz ma wbudowany podnośnik hydrauliczny. Wymiary samochodu wynoszą 4,2m długości, 2m szerokości oraz 2m wysokości. Hamulce firmy FOX, dodane do samochodu pod koniec 2014 roku, zostały odnowione i zoptymalizowane przez firmę Outback - lokalnego przedstawiciela i importera hamulców FOX do Izraela. Wyciągarka WARN - podarunek od firmy Henfeld Technologies jest przechowywana w pojeździe i w razie konieczności można ją łatwo zainstalować zarówno z przodu jak i z tyłu.
O Heymanie i Segalu
Tegoroczny raz jest 25. międzynarodowym wyścigiem dla Raza Heymana i 20. dla Hillela Segala. Heyman i Segal są najstarszymi i najwybitniejszymi rajdowcami terenowymi w Izraelu oraz zwycięzcami nagrody Ministra Kultury i Sportu 2009 za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sportu. 66-letni Hillel Segal pełniący rolę nawigatora, 51-letni Raz Heyman jest z kolei prezesem firmy Tnua, tworzących systemy nawigacyjne do komputerów montowanych w samochodach. W ciągu ostatniej dekady zespół wrócił do domu z rajdów z licznych nagród i osiągnięć. Zajęli m.in. pierwsze miejsce w rajdzie Breslau Balkan 2014, pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym Rajdzie Grecji w 2014 roku, mistrzostwo w Balkan Circuit 2013, pierwszym miejscu ogólnie w Rajdzie Grecji 2013, drugie miejsce w 24-godzinny Rajdzie Grecji w 2013 roku. Wśród nagród izraelskiego duetu można wymienić także pierwsze miejsce w kategorii Dakar 2012 (Rockies), drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Bałkańskiego w 2012, a także pierwsze miejsce w Rajdach Jedwabnego Szlaku (kategoria T1.2) w 2009 i 2010 roku, oraz drugie i trzecie miejsce w rajdach Egipt Desert Pharaohs (kategoria T1.2) kolejno w latach 2005, 2006 i 2007.
dostarczył infoWire.pl