Legend of Grimrock

kratylos Data ostatniej zmiany: 2012-04-21 01:52:22

Legend of Grimrock

2012-04-16 14:04:52 - kratylos

graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej zaprojktowana
niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej finezyjne zagadki i
lepiej zaprojektowane poziomy

kratylos



Re: Legend of Grimrock

2012-04-16 14:51:10 - piorun

Dnia 2012-04-16 14:04:52 w wiadomości
użytkownik *kratylos*
napisał:
> graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej zaprojktowana
> niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej finezyjne zagadki i
> lepiej zaprojektowane poziomy

Gram. Kupiłem chyba w piątek czy sobotę. I też mi się bardzo podoba. Jest
fajnie zrobione, że z jednej strony są nowe rozwiązania, ale niektóre
typowo klasyczne. Nie wiem czy się nie znudzi za jakiś czas, ale na razie
cały czas mam ochotę grać dalej (mimo, że czasem walki są IMO za trudne -
na normalu).
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: Legend of Grimrock

2012-04-16 16:31:15 - Saiko Kila

Proces kratylos zwrócił błąd:
> graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej zaprojktowana
> niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej finezyjne zagadki i
> lepiej zaprojektowane poziomy

Nie wiem czy to nie nostalgia: ja jeszcze nie instalowałem (chociaż
kupiłem w preorderze) ale mój braciak już rozpoznał kilka układów
poziomów dosłownie przeniesionych z DM (w ogóle wygląda, że bardziej
kopiowali DM niż EOBa, także ideowo). Ja mam mapy DM, któregoś dnia
sprawdzę sobie jak bardzo kopiowali. Nie mówię że to źle, ale nie sądzę
żeby dało się to zaprojektować dużo lepiej niż w klasykach.

--
Saiko Kila
My lord, the troops besieging our province have destroyed our brewery!



Re: Legend of Grimrock

2012-04-17 11:12:34 - kratylos

W dniu 2012-04-16 16:31, Saiko Kila pisze:
> Proces kratylos zwrócił błąd:
>> graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej zaprojktowana
>> niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej finezyjne zagadki i
>> lepiej zaprojektowane poziomy
>
> Nie wiem czy to nie nostalgia: ja jeszcze nie instalowałem (chociaż
> kupiłem w preorderze) ale mój braciak już rozpoznał kilka układów
> poziomów dosłownie przeniesionych z DM (w ogóle wygląda, że bardziej
> kopiowali DM niż EOBa, także ideowo). Ja mam mapy DM, któregoś dnia
> sprawdzę sobie jak bardzo kopiowali. Nie mówię że to źle, ale nie sądzę
> żeby dało się to zaprojektować dużo lepiej niż w klasykach.
>
faktycznie bardzie DM przypomina. - pierwsza cecha to wypalające się
pochodnie jak w DM. Dla mnie to zaleta bo wolałem DM od EOB np
co do porównania z DM to uważam że LoG jest lepiej od DM zbilansowana
mniej przypadkowych przedmiotów zagadki chyba bardziej urozmaicone... no
i poziom trudności gry lepiej narasta..
kratylos




Re: Legend of Grimrock

2012-04-16 16:49:24 - M.G.

On Mon, 16 Apr 2012 14:04:52 +0200, kratylos wrote:

> graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej zaprojktowana
> niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej finezyjne zagadki i
> lepiej zaprojektowane poziomy
>
> kratylos

Zapowiada się fajnie, może wreszcie skończę jakiegoś dungeon crawlera z
poruszaniem się po kwadratach :)

--
M.G.



Re: Legend of Grimrock

2012-04-16 20:43:32 - Mateusz Ludwin

Rzecze M.G.:

> Zapowiada się fajnie, może wreszcie skończę jakiegoś dungeon crawlera z
> poruszaniem się po kwadratach :)

A masz klocka?
--
You have to have men who are moral... and at the same time who are able to
utilize their primordial instincts to kill without feeling... without
passion... without judgment... without judgment.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Legend of Grimrock

2012-04-16 21:28:47 - M.G.

On Mon, 16 Apr 2012 20:43:32 +0200, Mateusz Ludwin wrote:

> Rzecze M.G.:
>
>> Zapowiada się fajnie, może wreszcie skończę jakiegoś dungeon crawlera z
>> poruszaniem się po kwadratach :)
>
> A masz klocka?

E tam :-) Pada jedynie.


--
M.G.



Re: Legend of Grimrock

2012-04-16 22:11:02 - Mateusz Ludwin

Rzecze M.G.:

>> A masz klocka?
>
> E tam :-) Pada jedynie.

Pff.
--
And then I realized... like I was shot... like I was shot with a diamond...
a diamond bullet right through my forehead. And I thought: My God... the
genius of that. The genius.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com



Re: Legend of Grimrock

2012-04-18 08:25:52 - Rais

kratylos pisze:
> graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej zaprojktowana
> niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej finezyjne zagadki i
> lepiej zaprojektowane poziomy
>


Dobra gra wyszła.

--
pzdr



Re: Legend of Grimrock

2012-04-18 14:35:45 - Cezar Matkowski


Użytkownik kratylos napisał w wiadomości
news:4f8c0c0c$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...
> graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej
> zaprojktowana niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej
> finezyjne zagadki i lepiej zaprojektowane poziomy

Jak z mechaniką? Coś złożonego, przy czym można się pobawić, czy
raczej prostota rodem z wczesnego D&D?

Pozdrawiam




Re: Legend of Grimrock

2012-04-18 14:59:34 - Jader

On 04/18/2012 02:35 PM, Cezar Matkowski wrote:
>
> Jak z mechaniką? Coś złożonego, przy czym można się pobawić, czy raczej
> prostota rodem z wczesnego D&D?

Hm... z tego co widziałem, to D&D to przy tym jest niczym mechanika
kwantowa przy klockach duplo ;)

Jader



Re: Legend of Grimrock

2012-04-18 16:03:38 - piorun

Dnia 2012-04-18 14:35:45 w wiadomości
użytkownik *Cezar Matkowski* napisał:
> Użytkownik kratylos napisał w wiadomości
> news:4f8c0c0c$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...
>> graliście? ja kupilem wczoraj - IMHO znakomita gra, lepiej
>> zaprojktowana niz pierwowzory do których nawiązuje DM EoB bardzej
>> finezyjne zagadki i lepiej zaprojektowane poziomy
>
> Jak z mechaniką? Coś złożonego, przy czym można się pobawić, czy
> raczej prostota rodem z wczesnego D&D?

Jest prosto chociaż jak na taki rodzaj gry to chyba wystarczająco.
Cztery rasy (człowiek, minotaur, lizardman, insectoid), trzy klasy
(fighter, rouge i mag) i narzucone skille zależne od niej. Do tego 4
statsy. Każdy poziom skilla zapewnia jakąś umiejętność (np. zwiększenie
życia, odporność na trucizny, mocniejszy dmg, czy też możliwość rzucania
jakiegoś czaru). Niestety jest to liniowe, czyli np. na 2 poziomie Armor
ma się +2 do Protection, a na 5 - dodatkowe 10 pktów życia. No, ale
oczywiście wybierać można, które skille chcemy rozwijać.
Sama walka dość prymitywna, ale czary się składają z 9 żywiołów, które się
wybiera i rzuca odpowiedni czar (za każdym atakiem); oczywiście trzeba mieć
odpowiednio rozwiniętego skilla w danej szkole magii.
Jest nawet jakiś prosty crafting - tworzenie mikstur (może coś jeszcze, ale
na razie nie wiem nic o tym). Jedynie problem, że znajduje się mało
składników.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: Legend of Grimrock

2012-04-20 11:07:16 - kratylos

W dniu 2012-04-18 16:03, piorun pisze:

> Jest prosto chociaż jak na taki rodzaj gry to chyba wystarczająco.
> Cztery rasy (człowiek, minotaur, lizardman, insectoid), trzy klasy
> (fighter, rouge i mag) i narzucone skille zależne od niej. Do tego 4
> statsy. Każdy poziom skilla zapewnia jakąś umiejętność (np. zwiększenie
> życia, odporność na trucizny, mocniejszy dmg, czy też możliwość rzucania
> jakiegoś czaru). Niestety jest to liniowe, czyli np. na 2 poziomie Armor
> ma się +2 do Protection, a na 5 - dodatkowe 10 pktów życia. No, ale
> oczywiście wybierać można, które skille chcemy rozwijać.
> Sama walka dość prymitywna, ale czary się składają z 9 żywiołów, które się
> wybiera i rzuca odpowiedni czar (za każdym atakiem); oczywiście trzeba mieć
> odpowiednio rozwiniętego skilla w danej szkole magii.
> Jest nawet jakiś prosty crafting - tworzenie mikstur (może coś jeszcze, ale
> na razie nie wiem nic o tym). Jedynie problem, że znajduje się mało
> składników.
sila tego tytulu nie jest - duzo wszystkiego, przedmiotów klas wrogow
rozmaitych gadżetów graficznych, czy wymyślnej mechaniki rozgrywki
ta gra jest ładna estetyczna ale i ascetyczna nic nie roprasza skupiamy
sie na rozgrywce
1. doskonaly klimat rozgrywki nie nachalny bez bajeczek ideologi i
łzawych historyjek o ratowaniu świata jak w wydawanych teraz crpg tylko
ja i labirynt z jego zagadkami
2. bardzo inteligentne zagadki - ich rozwiązanie w cale nie jest proste
ale jak się uda to jest satysfakcji
3. gra jest trudna nie jest robiona pod przeciętnego gracza niedzielnego
np błędy w wyborze drużyny czy rozwoju postaci moga praktycznie w pewnym
momencie uniemożliwić gre dalej
np czary ja na początku stawiałem tylko na rozwój jednego żywiołu ognia
i tam ładowałem punkty - w efekcie teraz z kilkoma przeciwnikami mam
wyjątkowo trudne pojedynki bo nie moge ich np zamrozić
kratylos




Re: Legend of Grimrock

2012-04-20 12:17:58 - piorun

Dnia 2012-04-20 11:07:16 w wiadomości
użytkownik *kratylos*
napisał:
> sila tego tytulu nie jest - duzo wszystkiego, przedmiotów klas wrogow
> rozmaitych gadżetów graficznych, czy wymyślnej mechaniki rozgrywki
> ta gra jest ładna estetyczna ale i ascetyczna nic nie roprasza skupiamy
> sie na rozgrywce

Owszem. Jest dobrze. No i same podziemia też wydają się być faktycznie
całością, a nie pojedynczymi poziomami - widać to jak wskakuje się do dziur
i ląduje na kolejnym. Czasem to jest nawet potrzebne by jakieś sekrety
odkryć.

> 1. doskonaly klimat rozgrywki nie nachalny bez bajeczek ideologi i
> łzawych historyjek o ratowaniu świata jak w wydawanych teraz crpg tylko
> ja i labirynt z jego zagadkami

No, jakieś zalążki fabularne są podczas snu.

> 2. bardzo inteligentne zagadki - ich rozwiązanie w cale nie jest proste
> ale jak się uda to jest satysfakcji

Zależy. Niektóre banalne, ale nad niektórymi faktycznie trzeba się
zastanowić. Może dalej będzie trudniej, bo wydaje mi się, że raczej pod tym
względem widać zmianę trudności.

> 3. gra jest trudna nie jest robiona pod przeciętnego gracza niedzielnego
> np błędy w wyborze drużyny czy rozwoju postaci moga praktycznie w pewnym
> momencie uniemożliwić gre dalej

Dlatego wolałem wybrać predefiniowaną drużynę bo w ogóle nie znałem
mechaniki. Teraz jedynie mogę skopać przy awansowaniu :P Ale pewnie pogram
drugi raz jak już poznam dokładnie co i jak moją drużyną (i może, tym
razem, z kartką i ołówkiem... ;>).

--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: Legend of Grimrock

2012-04-20 13:13:12 - Jarek Krupa

kratylos nagryzmolil(a):

> 2. bardzo inteligentne zagadki - ich rozwiązanie w cale nie jest proste
> ale jak się uda to jest satysfakcji

Nie jest wcale tak pięknie, niektóre zagadki są totalnie przegięte pod
względem timingu, 0.1 - 0.2 sek opóźnienia i klops... W dodatku jak się
drużyna rusza jak po lodowisku to można się wkurzyć konktetnie.





Re: Legend of Grimrock

2012-04-20 13:17:38 - Jarek Krupa

kratylos nagryzmolil(a):

> np czary ja na początku stawiałem tylko na rozwój jednego żywiołu ognia
> i tam ładowałem punkty - w efekcie teraz z kilkoma przeciwnikami mam
> wyjątkowo trudne pojedynki bo nie moge ich np zamrozić

Nie ma z tym wiekszego problemu, bo sytuacji gdzie to mrożenie jest bardzo
przydatnie wielu nie ma - a na to starczają bomby lodowe.



Re: Legend of Grimrock

2012-04-20 21:02:18 - Cezar Matkowski


Użytkownik kratylos napisał w wiadomości
news:4f912875$0$1307$65785112@news.neostrada.pl...
> 1. doskonaly klimat rozgrywki nie nachalny bez bajeczek ideologi i
> łzawych historyjek o ratowaniu świata jak w wydawanych teraz crpg
> tylko ja i labirynt z jego zagadkami

Brak fabuły w grze tego rodzaju rzadko bywa zaletą.

> 3. gra jest trudna nie jest robiona pod przeciętnego gracza
> niedzielnego
> np błędy w wyborze drużyny czy rozwoju postaci moga praktycznie w
> pewnym momencie uniemożliwić gre dalej

Czyli jest zaprojektowana pod gracza niewybrednego, któremu nie
przeszkadzają ewidentne błędy projektowe? :8]

Pozdrawiam




Re: Legend of Grimrock

2012-04-21 01:52:22 - Goomich

You have one message from: Cezar Matkowski NIJ.poczta.neostrada.pl>

> Czyli jest zaprojektowana pod gracza niewybrednego, któremu nie
> przeszkadzają ewidentne błędy projektowe? :8]

Dlaczego błędy projektowe?
Wielu przestępców wylądowało w Grimrock, ale nielicznym udało się wyjść.
:P

--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS