Duży spadek „Shape”, „Glamour” i „Twojego Stylu” w I kwartale 2016. Tylko „Uroda Życia” na plusie (infografika)
W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Uroda Życia”, a najwięcej stracił „Shape”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 169 378 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I kwartału 2015 roku pismo to zanotowało stratę o 16,24 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 91 529 egz., po spadku o 0,94 proc.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był siódmy. Jego średni wynik sprzedażowy, po spadku o 0,82 proc., uplasował się na poziomie 78 876 egz.
Oczko niżej uplasowała się „Uroda Życia” (Edipresse Polska), która zanotowała jedyny wzrost w zestawieniu. Jej sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 7,59 proc. do 72 887 egz., a tytuł ten na czwarte miejsce awansował z dziewiątego.
Warto dodać, że lutowe wydanie „Urody Życia” ukazało się w promocyjnej cenie 2,99 zł, podczas gdy standardowa cena tego pisma wynosi 7,99 zł. Sprzedało się ono w liczbie 109 857 egz.
Z kolei najwięcej - 48,82 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 11 868 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 15. na 17. - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Twój Styl |
289 798 |
171 434 |
169 378 |
289 963 |
203 780 |
202 228 |
-16,24% |
Avanti |
160 040 |
91 878 |
91 529 |
165 028 |
92 747 |
92 397 |
-0,94% |
Women’s Health |
135 315 |
78 876 |
78 876 |
155 500 |
79 525 |
79 525 |
-0,82% |
Uroda Życia |
132 232 |
89 003 |
72 887 |
179 829 |
67 743 |
67 743 |
7,59% |
Pani |
134 988 |
67 433 |
67 266 |
138 321 |
72 718 |
72 535 |
-7,26% |
Zwierciadło |
135 332 |
65 211 |
65 211 |
142 667 |
76 286 |
75 952 |
-14,14% |
Wysokie Obcasy Extra |
132 000 |
71 457 |
65 130 |
136 333 |
73 016 |
65 791 |
-1,00% |
Joy |
150 983 |
65 681 |
64 681 |
154 667 |
78 830 |
78 830 |
-17,95% |
Cosmopolitan |
149 989 |
59 432 |
59 432 |
160 000 |
76 287 |
76 267 |
-22,07% |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
116 400 |
53 896 |
53 896 |
- |
- |
- |
- |
Hot Moda & Shopping |
109 483 |
50 681 |
50 681 |
125 000 |
56 143 |
56 123 |
-9,70% |
Elle |
100 633 |
51 555 |
49 268 |
103 667 |
51 575 |
49 575 |
-0,62% |
Grazia |
115 974 |
49 137 |
48 937 |
- |
- |
- |
- |
Glamour |
121 500 |
43 395 |
43 175 |
119 621 |
69 267 |
69 267 |
-37,67% |
In Style - Edycja Polska |
85 300 |
34 580 |
34 360 |
85 000 |
40 248 |
40 248 |
-14,63% |
Harpers Bazaar |
56 499 |
27 146 |
27 046 |
65 000 |
30 350 |
30 275 |
-10,67% |
Shape |
29 995 |
11 868 |
11 868 |
44 333 |
23 191 |
23 191 |
-48,82% |
W marcu 2016 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 23,92 proc. do 160 065 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 123 619 egz., po wzroście o 1,53 proc. Podium uzupełnia „Women’s Health”, który przed rokiem był szósty (68 711 egz., w dół o 13,60 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mógł tutaj magazyn „Elle” (Grupa Burda) - było to 6,45 proc. do 53 564 egz.
Również i w tym ujęciu największą stratę - wynoszącą 54,88 proc. do 12 561 egz. - odnotował „Shape”.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Twój Styl |
289 985 |
162 407 |
160 065 |
289 956 |
211 748 |
210 395 |
-23,92% |
Avanti |
190 120 |
123 955 |
123 619 |
199 985 |
122 110 |
121 760 |
1,53% |
Women’s Health |
130 500 |
68 711 |
68 711 |
155 500 |
79 525 |
79 525 |
-13,60% |
Pani |
134 994 |
68 093 |
67 893 |
134 996 |
65 804 |
65 604 |
3,49% |
Cosmopolitan |
149 984 |
65 869 |
65 869 |
160 000 |
84 309 |
84 309 |
-21,87% |
Joy |
149 984 |
66 732 |
65 232 |
155 000 |
87 187 |
87 187 |
-25,18% |
Wysokie Obcasy Extra |
124 000 |
69 170 |
64 550 |
153 000 |
75 982 |
67 857 |
-4,87% |
Zwierciadło |
134 995 |
60 511 |
60 511 |
135 000 |
83 937 |
82 937 |
-27,04% |
Uroda Życia |
122 740 |
72 128 |
58 093 |
175 000 |
62 107 |
62 107 |
-6,46% |
Hot Moda |
111 976 |
53 745 |
53 745 |
130 000 |
59 842 |
59 842 |
-10,19% |
Elle |
100 000 |
55 784 |
53 564 |
106 000 |
52 319 |
50 319 |
6,45% |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
103 000 |
49 109 |
49 109 |
- |
- |
- |
- |
Grazia |
111 992 |
49 264 |
49 064 |
- |
- |
- |
- |
Glamour |
111 000 |
37 460 |
37 240 |
119 937 |
74 247 |
74 247 |
-49,84% |
In Style - Edycja Polska |
84 000 |
33 517 |
33 297 |
85 000 |
39 663 |
39 663 |
-16,05% |
Harpers Bazaar |
52 999 |
23 457 |
23 257 |
60 000 |
25 843 |
25 843 |
-10,01% |
Shape |
29 996 |
12 561 |
12 561 |
55 000 |
27 840 |
27 840 |
-54,88% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek „Shape”, „Glamour” i „Twojego Stylu” w I kwartale 2016. Tylko „Uroda Życia” na plusie (infografika)
oj to marnie wroże tegmu Shapowi