Erste: poprawa na polskim rynku reklamowym w 2010, silne odbicie w 2011 r.
Analitycy Erste Bank spodziewają się, że wydatki na reklamę na rynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) zwiększą się nieznacznie w 2010 r., a w 2011 r. poprawa będzie już zdecydowana, wynika z raportu dotyczącego segmentu mediów. Analitycy pozytywnie oceniają perspektywy polskiej gospodarki i liczą na to, że lokalne media na niej znacząco skorzystają.
"Sektor medialny jest procykliczny, obecna stabilizacja gospodarcza powinna wpłynąć na łagodne zwiększenie budżetów reklamowych w 2010 r., podczas gdy pełna poprawa nastąpi w 2011 r." - czytamy w raporcie.
Analitycy zaznaczyli, że w 2009 r. budżety reklamowe firm w regionie CEE zostały obcięte o 15-30%, co - ich zdaniem - znacznie przekracza skalę, którą sugerowałaby korelacja z dynamiką PKB.
"Sądzimy, że reklamodawcy zakończyli już cięcia i w przyszłym roku zacznie się ich powrót na rynek" - czytamy dalej.
Analitycy podkreślili, że Polska jest jedynym krajem regionu, który w 2009 r. zanotuje pozytywny wzrost PKB, podczas gdy spadek wydatków reklamowych osiągnie prawdopodobnie 15%. Erste pozytywnie ocenia perspektywy polskiej gospodarki, zwłaszcza biorąc pod uwagę wpływ prowadzonych projektów infrastrukturalnych i organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Analitycy zaznaczyli, że lokalne media powinny znacząco na tej poprawie skorzystać.
Erste rekomenduje "kupuj" dla Agory i TVN oraz "akumuluj" dla Cyfrowego Polsatu.
Dołącz do dyskusji: Erste: poprawa na polskim rynku reklamowym w 2010, silne odbicie w 2011 r.