SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które tytuły prasowe czytają najchętniej Polacy?

„Gazeta Wyborcza”, „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Newsweek Polska”, „Przyjaciółka”, „Viva!”i „Twój Styl” to najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce - raport Wirtualnemedia.pl.

Najnowsza fala badania PBC General za II półrocze 2009 r. pokazuje, że „Fakt” (Axel Springer Polska), czytany przez 14,19 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś „Gazeta Wyborcza” (Agora), po którą sięga 13,99 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu dzienników plasują się: bezpłatne „Metro” (Agora; 6,80 proc.) i „Super Express” (Murator; 6,59 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 14,19%
Gazeta Wyborcza 13,99%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,80%
Super Express 6,59%
Rzeczpospolita 4,06%
Przegląd Sportowy 3,79%
Dziennik Gazeta Prawna * 2,92%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,42%
Gazeta Podatkowa 0,86%
Sport 0,64%
Futbol News * 0,52%
Puls Biznesu 0,42%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,23%


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 34,73 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,13 proc.) znajduje się „Życie na Gorąco”, będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: „Chwila dla Ciebie” (Bauer), „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Naj” (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer „Newsweek Polska” z wynikiem 9,60 proc.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,73%
Życie na Gorąco 19,13%
Chwila dla Ciebie 15,10%
Pani Domu 14,95%
NAJ 14,04%
Angora 10,60%
Newsweek 9,60%
Gala 8,75%
Auto Świat 8,50%
To i Owo 7,60%
Polityka 7,05%
Twoje Imperium 6,22%
Na Żywo 5,77%
Wprost 5,66%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,82%
Teleprogramy 4,47%
Super TV 4,11%
Takie jest Życie 4,08%
Gość Niedzielny 4,07%
Przekrój 3,82%
Motor 3,54%
Rewia 3,44%
Imperium TV 2,23%
Świat i Ludzie 2,15%
Tele Max 1,99%
Forum 1,56%
Bella Relaks 1,38%
Tygodnik Siedlecki 0,77%
Przewodnik Katolicki 0,72%
Jarmark 0,71%
Tygodnik Ostrołęcki 0,67%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,65%
Panorama Leszczyńska 0,57%
City (tygodnik bezpłatny) 0,57%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,40%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) 0,28%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,18%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,04%


Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), po którą sięga 17,54 respondentów  zaś drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 16,41 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,39 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,00 proc.), lider segmentu real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,54%
Tina 16,41%
Viva 11,39%
Z Życia Wzięte 10,00%
Komputer Świat 7,10%
Party Życie Gwiazd 6,09%
Tele Świat * 5,78%
Bravo 4,40%
Świat Seriali 3,77%
Sukcesy i Porażki 3,41%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,21%
Bravo Sport 2,87%
Bravo Girl 2,26%
TV 14 * 0,82%
Monitor Księgowego 0,53%


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,12 proc. Polaków oraz „Claudię” (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,00 proc. respondentów. Tym samym „Twój Styl” jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a „Claudia” jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,12%
Claudia 11,00%
Cztery Kąty 10,40%
Focus 9,93%
Poradnik Domowy 9,33%
Murator 8,78%
Olivia 8,05%
Kobieta i Życie 7,42%
Świat Kobiety 7,37%
Mój Piękny Ogród 7,19%
Dobre Rady 6,99%
National Geographic 6,45%
Auto Moto 5,96%
Avanti 5,94%
Działkowiec 5,67%
Mamo To Ja 5,03%
CKM 4,84%
Glamour 4,77%
Pani 4,23%
Ładny Dom 3,95%
Moje Mieszkanie 3,90%
Joy 3,89%
Dom & Wnętrze 3,72%
CD Action 3,71%
Cosmopolitan 3,64%
Uroda 3,60%
M jak mieszkanie 3,49%
PC Format 3,49%
Moje Gotowanie 3,46%
Przyślij Przepis! 3,44%
Samo Zdrowie 3,32%
Playboy 3,29%
Auto Motor i Sport 3,16%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,97%
Zdrowie 2,80%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,75%
Dziecko 2,74%
Zwierciadło 2,74%
Elle 2,69%
Twoje Dziecko 2,63%
Dziewczyna 2,51%
Dobre Wnętrze 2,37%
Kwietnik 2,37%
Magazyn Futbol 2,31%
Auto Świat Poradnik 2,22%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,21%
Kuchnia 2,19%
Popcorn 2,16%
Logo 2,12%
Chip 2,12%
Świat Motocykli 1,99%
Mój Piękny Dom 1,90%
Twój Maluszek 1,88%
Vita 1,86%
Burda 1,83%
Rodzice 1,80%
Focus Historia 1,71%
Twist 1,68%
Charaktery 1,68%
Majster 1,58%
Reader's Digest 1,56%
Top Gear 1,55%
Tak Mieszkam 1,51%
Men's Health 1,50%
Zbuduj Dom 1,34%
Na ścieżkach życia 1,33%
M jak Mama 1,31%
Forbes 1,26%
Sól i Pieprz 1,08%
Sukces 0,98%
InStyle 0,98%
Shape 0,93%
Play 0,83%
Voyage 0,75%
Podróże 0,72%
Fun Club 0,58%
21. wiek * 0,53%
Architektura-Murator 0,48%
Hot Moda & Shopping 0,47%
Żagle 0,44%

 


Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,63 proc.

 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 4,63%
Auto Świat 4x4 2,57%
National Geographic. Traveler 2,07%
Komputer Świat Ekspert 2,06%
Komputer Świat Gry 2,02%
Elle Decoration * 0,63%
Sens. Poradnik psychologiczny 0,36%
Weranda Country 0,24%
Polska Wita * 0,08%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 147 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane „Dziennika Gazety Prawnej” obejmują dane „Gazety Prawnej” wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: , „Futbol News” (lipiec: sierpień 2009; próba 16 099);  „TV 14” (lipiec: wrzesień 2009; próba 12 047 ), „Polska Wita” (lipiec: wrzesień 2009; próba 12 047), „21. wiek” (lipiec: październik 2009; próba 8041), „Tele Świat” do września ub.r. był tygodnikiem, a „Elle Decoration” - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 12 047 osób.

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe czytają najchętniej Polacy?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Posh
Sukces upada, a szkoda.
0 0
odpowiedź
User
MaryJan
A gdze w tym zestawieniu jest POLSKA the Times?
0 0
odpowiedź
User
Beta
A gdzie miesięcznik WERANDA?
0 0
odpowiedź