Liga Mistrzów i „Must be the Music” najdroższe w Polsacie
W ofercie Polsatu na wrzesień reklamy są droższe prawie o 10 proc. niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za spot przy meczu piłkarskiej Ligi Mistrzów i programie „Tylko muzyka. Must be the Music”.
Reklama w przerwie środowego meczu Ligi Mistrzów w Polsacie kosztuje od 64,5 do 68,8 tys. zł, natomiast spot przed rozpoczęciem i po zakończeniu transmisji - od 43,4 do 45,5 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych). To znacznie więcej niż rok wcześniej, kiedy takie spoty kosztowały od 29,6 do 37,9 tys. zł. Widać, że Polsat oczekuje, że do rozgrywek awansuje polski klub (w pierwszym meczu ostatniej fazy eliminacji Wisła Kraków wygrała z APOEL-em Nikozja 1:0), co nie zdarzyło się od ponad 15 lat. W wrześniu stacja pokaże dwa mecze Ligi Mistrzów.
>>> Jesień w Polsacie: 11 polskich seriali i nowy program publicystyczny
Wśród najdroższych pozycji we wrześniowej ofercie reklamowej Polsatu jest też „Tylko muzyka. Must be the Music”, który został niedawno przeniesiony z soboty na niedzielę o 20:00 (więcej na ten temat). Ceny reklam przy programie wynoszą od 57,9 do 62,2 tys. zł. Rok wcześniej w tym paśmie emitowany był serial „Ludzie Chudego”, przy którym najdroższy spot kosztował 58,3 tys. zł.
>>> Polsat testuje nowy, mocny serial kryminalny z Bosakiem i Żmudą-Trzebiatowską
We wrześniu br. „Ludzie Chudego” będą pokazywani w czwartki po 20:00, a za reklamę przy serialu trzeba zapłacić od 31 do 38,8 tys. zł. Przed rokiem o tej porze nadawany był serial „CSI: Kryminalne zagadki Nowego Jorku”, przy którym spoty kosztowały maksymalnie 39,7 tys. zł. Bezpośrednio potem emitowany jest „Hotel 52”. Rok temu za reklamę przy serialu trzeba było zapłacić od 29,3 do 62,7 tys. zł, a teraz - od 48,5 do 54,8 tys. zł. Jeszcze później można oglądać „Szpilki na Giewoncie” (więcej o ich nowych odcinkach), które są nieco droższe dla marketerów. Przed rokiem na spot przy serialu trzeba było wydać od 43,8 do 44,7 tys. zł, natomiast obecnie - 49,8 tys. zł.
Z filmów najdroższe są te emitowane w poniedziałkowo-wtorkowym cyklu „Mega Hit”. Według cennika na wrzesień za spot w tym paśmie trzeba zapłacić 61,1 tys. zł, czyli mimo wszystko 6,1 tys. mniej niż rok wcześniej. Wśród zagranicznych seriali najwięcej trzeba wydać na reklamę przy „Kościach” - nawet 54,7 tys. zł, a więc 4,4 tys. zł mniej niż przed rokiem.
>>> Dorota Gawryluk wraca do „Wydarzeń”
Sporo droższy jest blok reklamowy przed „Wydarzeniami” - we wrześniu ub.r. spot o tej porze, przy emisji w dzień powszedni, kosztował maksymalnie 33,5 tys. zł. Teraz trzeba na niego wydać 42,1 tys. zł. Podrożały też reklamy przed serwisem sportowym, natomiast spoty przed prognozą pogody kosztują mniej więcej tyle samo co przed rokiem.
>>> Reklamy w TVP w dół o jedną piatą, najdroższe „M jak miłość"
>>> Cennik TVN na wrzesień: najdrożej przy „Mam talent"
Ogółem we wrześniowym cenniku reklamowym Polsatu spoty są średnio o 9,5 proc. droższe niż rok wcześniej. Polsat zaprezentował swoją wrześniową ofertę marketingową jako ostatni z głównych nadawców telewizyjnych - wcześniej sprzedaż reklam na wrzesień rozpoczęły TVN i TVP (patrz linki powyżej).
Dołącz do dyskusji: Liga Mistrzów i „Must be the Music” najdroższe w Polsacie