Maciej Maciejowski
Rozmowa z Maciejem Maciejowskim, szefem TVN Turbo o jesiennej ramówce kanału oraz planach męskiej stacji.
Kamil Sokołowski: Jesienna ramówka TVN Turbo zawiera 10 nowości oraz kontynuacje znanych i lubianych przez widzów programów. Czy przygotowana oferta ma jakiś wspólny mianownik? Które propozycje programowe są dla Pana priorytetowe?
Maciej Maciejowski: Wspólny mianownik to "męska jazda". Kierujemy swoją ofertę do mężczyzn w wieku 16-39 lat. Wszystkie nasze programy zostały przygotowane pod kątem takiego widza. Nadzieje wiążemy niemal ze wszystkimi nowościami.
Na pewno bardzo ważnym formatem jest dla nas "Automaniak", który gości na antenie TVN Turbo od samego początku i ma też 10 letni staż na polskim rynku. Tej jesieni w "Automaniaku" czeka na widzów wiele atrakcji, m.in. wyścigi gwiazd. Warto też zwrócić uwagę na nieco rozrywkowy "Wyścigowy poprawczak". Sukces może odnieść "Garaż dwóch takich", amerykański format o majsterkowaniu. Majsterkowanie i rozbieranie rzeczy na czynniki pierwsze jest niezwykle popularne wśród naszej widowni.
Wiosną prowadziliście dużą kampanię wizerunkową. Czy
jesienią również planujecie kroki
marketingowe?
Będziemy prowadzić działania
marketingowe i promocyjne na własnych antenach. Nie planujemy
jednak kolejnej dużej kampanii zewnętrznej.
Kieruje Pan męską stacją od czerwca ubiegłego roku. Co udało się przez ten czas osiągnąć? Czy TVN Turbo jest bardziej dojrzałą anteną?TVN Turbo nieustannie zmienia się i rozwija. To na pewno inna stacja niż przed rokiem. Za sukces uważam wzrost udziałów w rynku. Przybyło nowych graczy, oferty stacji są coraz lepsze, a nam wciąż, w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu udaje się poprawiać wyniki kanału.
Rynek kanałów tematycznych bardzo szybko się rozwija.
Obserwujemy ostatnio boom na kanały dla kobiet, które oferują
bardzo zróżnicowane propozycje programowe. Tymczasem oferta
nadawców dla mężczyzn ciągle ogranicza się do sportu i motoryzacji.
Nie myślał Pan o wzbogaceniu oferty TVN Turbo o magazyny poradnicze
czy life- stylowe, mówiące choćby o dbaniu o
kondycję?
Ramówkę TVN Turbo w 70 proc. wypełnia
motoryzacja, resztę stanowią inne tematy. Pojawiają się porady,
które interesują polskich mężczyzn. Mieliśmy format wędkarski
"Wędkarstwo, męski hobby", który bardzo dobrze się oglądał.
Jesienią na antenie będą obecne także programy wykraczające poza
motoryzację np: "Gadżet Lab", "Toolbox", czy "Sposób na
złodzieja".
Robiliśmy również eksperymenty z programami life- stylowymi. Przed rokiem obecny był format "Męski świat". Niestety, nie cieszył się on jednak popularnością. Będziemy koncentrować się wokół tematyki motoryzacyjno- technicznej, tego oczekuje polska widownia.
Wiosną zaangażowali Państwo do współpracy Dodę oraz Wojtka Jagielskiego. Czy prowadzi Pan rozmowy z kolejnymi znanymi osobami?Obecnie w TVN Turbo mamy Martynę Wojciechowską, Wojtka Jagielskiego i gwiazdę polskiego hip-hopu Tede. Prowadzimy projekt z Agnieszką Rylik , który prawdopodobnie wkrótce dołączy do naszej oferty. Naturalnie będzie on dotyczył boksu. Gwiazdy pojawiają się także jako stali goście w naszych stałych programach.
Jakie cele towarzyszą wprowadzeniu jesiennej oferty
programowej ?
Naszym celem jest utrzymanie wzrostowego trendu w budowaniu widowni
przy coraz większej liczbie działających na rynku kanałów
tematycznych. Ważną misją TVN Turbo jest również promowanie
motoryzacyjno- technicznej tematyki wśród ogółu oglądających. Na
tym się koncentrujemy.
Dołącz do dyskusji: Maciej Maciejowski