PBC wprowadziło pakiety prasowe do przeglądarki
Polskie Badania Czytelnictwa wprowadziły nową funkcjonalność w przeglądarce danych, w której dystrybuowane są wyniki badania PBC. Chodzi o możliwość planowania prasy w oparciu o pakiety tytułów jednego lub wielu wydawców.
Pakiety są ofertą reklamową szeregu emisji w różnych tytułach prasowych objętych wspólną ofertą cenową.
Modyfikację przeglądarki przy współpracy PBC przygotował
instytut Millward Brown SMG/KRC.
Pakiety zostały zamieszczone w oprogramowaniu w odrębnym folderze
"Pakiety" i są dostępne zarówno w module mediaplanu jak i w
analizach prasowych.
Do pierwszej dystrybuowanej fali zostało zgłoszonych 40 pakietów
prasowych wydawców. Dane dla nich zostały wyliczone dla wszystkich
fal badania, co umożliwia już teraz ich planowanie.
Proces zgłaszania nowych pakietów w przyszłości jest otwarty i
szczegółowo opisany w zasadach pomiędzy PBC i wydawcami.
Czytelnictwo prasy w Polsce wynosi dziś 92% (wskaźnik CCS, lipiec 2009), a zasięg łączny oferowanych pakietów aż 81% (OTS1+).
Projekt PBC dostarcza szczegółowych danych o czytelnictwie i czytelnikach 190 tytułów prasowych o różnej periodyczności. W tym celu rocznie przeprowadzanych jest 48 tys. wywiadów.
Dołącz do dyskusji: PBC wprowadziło pakiety prasowe do przeglądarki