SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polo TV najpopularniejszym kanałem muzycznym, Viva Polska wypadła poza podium

W marcu br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Viva Polska w obu grupach spadła poza podium, notując największe spadki w rankingu.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w marcu 2013 roku wyniósł 0,59 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 204,1 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce czwarte.

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 127,9 proc. i ostatecznie wyniósł 0,47 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 9,6 proc.

Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w marcu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 49,4 proc. i ustabilizował się na poziomie 0,22 proc.

Na dziewiątej pozycji zadebiutowała nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,02 proc. i był wyższy od udziału nadającego dłużej kanału Kino Polska Muzyka (0,01 proc.).

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 44,8 proc. wyniósł 0,07 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to niespełna 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.

marzec wszyscy 4+
2012 2013
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
Polo TV 12 243 0,195 40 820 0,593
Eska TV 12 849 0,204 32 014 0,465
4fun.tv 16 957 0,270 16 803 0,244
VIVA Polska 27 747 0,441 15 349 0,223
ITV 3 969 0,063 12 279 0,178
TV.DISCO 2 700 0,043 6 192 0,090
VH 1   1 931 0,031 2 539 0,037
Rebel.tv 1 042 0,017 2 136 0,031
Stars.tv - - 1 606 0,023
Kino Polska Muzyka 953 0,015 983 0,014
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 7 887 0,125 4 717 0,069
AXN Spin - - 431 0,006


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 91,3 proc. do poziomu 1,26 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1 proc. udziału, wzrost o 178,7 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do 4fun.tv, które rok temu było drugie (0,71 proc., - 21,6 proc.).

Dotychczas liderująca Viva Polska spadła dopiero na miejsce czwarte, notując największy spadek w rankingu wynoszący 46,4 proc. Jej średni wynik uplasował się na poziomie 0,63 proc.

Z kolei największym wzrostem średniego udziału (aż o 334,2 proc. do 0,32 proc.) pochwalić się mógł tutaj kanał ITV.

marzec wszyscy 13-29
2012 2013
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
Eska TV 6 038 0,658 11 801 1,259
Polo TV 3 278 0,357 9 330 0,995
4fun.tv 8 264 0,900 6 618 0,706
VIVA Polska 10 794 1,176 5 911 0,630
ITV 674 0,073 2 970 0,317
TV.DISCO 751 0,082 1 303 0,139
VH 1   691 0,075 485 0,052
Rebel.tv 200 0,022 331 0,035
Stars.tv - - 146 0,016
Kino Polska Muzyka 34 0,004 38 0,004
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 3 564 0,388 2 234 0,238
AXN Spin - - 194 0,021


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w marcu 2013 roku był program „Vipo-disco polo hity”, który na antenie Polo TV obejrzało 222 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Pozostałe dwie lokaty przypadły programom z Eski TV.

Raport top programów wszyscy 4+
Program Stacja AMR SHR %
VIPO DISCO POLO HITY /PROG.MUZ.POL./ Polo TV 222 204 1,69
DISCO RELAX Polo TV 206 364 2,16
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ Polo TV 193 674 1,58
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2012 /RELACJA/ Polo TV 190 507 1,86
WEEKEND Z NEW ROMANTIC /PROG.MUZ.POL/ Polo TV 174 418 2,04
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ Eska TV 161 633 2,33
LISTA PRZEBOJOW /PROG.MUZ.POL./ Polo TV 161 312 1,20
DANCE CHART /PROG.ROZR.MUZ.POL./ Eska TV 149 320 1,83
DISCO POLOT /PROG.MUZ./ Polo TV 143 569 1,17
WEEKEND Z ELTONEM JOHNEM /PROG. MUZ. POL./ Polo TV 143 220 1,91


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: Polo TV najpopularniejszym kanałem muzycznym, Viva Polska wypadła poza podium

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Debil Zbigniew amber Bąk
Polo TV oglądają zapewne lemingi i stąd ta popularność
0 0
odpowiedź
User
marecki
mozna bylo sie tego spodziwac po amerykanskim shicie jaki prezentuje Viva.Kiedys to byl super kanal i rzeczywiscie muzyczny.
0 0
odpowiedź
User
zona
Brawo Małgosia, Staszek i ekipa :))))
0 0
odpowiedź