Reklama w tv: co trzecia złotówka na zdrowie i leki, liderem TVN
W pierwszym tygodniu nowego roku wydatki na reklamy telewizyjne leków i produktów zdrowotnych stanowiły jedną trzecią wartości całego segmentu. Ogółem na reklamy w telewizji przeznaczono cennikowo 182,5 mln zł.
Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że cennikowe koszty telewizyjnych reklam leków i produktów zdrowotnych wyemitowanych w pierwszym tygodniu stycznia br. wyniosły ponad 60 mln zł. Przypomnijmy, że w tym czasie rozpoczęły się m.in. kampanie Rutinacei Max z Jolantą Kwaśniewską (obejrzyj tę reklamę) i Vigoru (zobacz ten spot).
Producenci żywności na reklamy w telewizji od 2 do 8 stycznia wydali 27 mln zł, a firmy z branży rozrywkowo-kulturalnej - nieco ponad 20 mln zł. Natomiast po kilkanaście milionów złotych przeznaczyły na to firmy telekomunikacyjne i markierzy z sektora finansowego.
Tydzień w reklamie telewizyjnej (1-8 stycznia 2012) | ||
sektor | cennikowe wydatki | udział proc. |
Produkty zdrowotne, leki | 61 475 862,50 zł | 33,69 |
Żywność | 27 093 374,90 zł | 14,85 |
Rozrywka, kultura | 20 821 883,60 zł | 11,41 |
Telekomunikacja | 15 261 072,00 zł | 8,36 |
Finanse | 12 277 416,90 zł | 6,73 |
Środki osobistej pielęgnacji ciała | 11 857 073,10 zł | 6,5 |
Motoryzacja, transport | 8 171 447,00 zł | 4,48 |
Sprzedaż | 7 562 694,70 zł | 4,14 |
Domowe środki czystości | 5 225 466,50 zł | 2,86 |
Usługi | 4 804 009,00 zł | 2,63 |
Produkty dla dzieci | 4 063 828,00 zł | 2,23 |
Wyposażenie domu i biura | 2 713 708,00 zł | 1,49 |
Produkty dla zwierząt | 479 611,00 zł | 0,26 |
Marketing | 318 915,70 zł | 0,17 |
Inne | 291 186,00 zł | 0,16 |
Odzież, obuwie | 54 300,00 zł | 0,03 |
Budownictwo | 4 600,00 zł | 0 |
Razem: | 182 476 448,90 zł |
Spośród stacji telewizyjnych zdecydowanie największe wpływy reklamowe zanotowały TVN i Polsat - po mniej więcej 30 mln zł, co zapewniło im po ponad 16 proc. udziałów w rynku.
STACJA | WYDATKI | UDZIAŁY w % |
TVN | 30 630 185,00 zł | 16,79 |
Polsat | 29 415 610,00 zł | 16,12 |
TVP1 | 14 568 345,00 zł | 7,98 |
TVP2 | 10 044 895,00 zł | 5,50 |
AXN | 5 738 830,00 zł | 3,14 |
Discovery | 5 411 930,00 zł | 2,97 |
TV4 | 4 318 112,50 zł | 2,37 |
TLC | 4 284 540,00 zł | 2,35 |
TVN24 | 3 941 363,50 zł | 2,16 |
VIVA Polska | 3 274 540,00 zł | 1,79 |
National Geographic | 2 862 190,00 zł | 1,57 |
Discovery World | 2 783 615,00 zł | 1,53 |
Discovery Science | 2 765 470,00 zł | 1,52 |
TVN7 | 2 709 990,00 zł | 1,49 |
Polsat2 | 2 642 882,50 zł | 1,45 |
Polo TV | 2 568 610,00 zł | 1,41 |
TVP INFO | 2 435 240,00 zł | 1,33 |
PULS | 2 287 235,00 zł | 1,25 |
Animal Planet | 2 279 645,00 zł | 1,25 |
TVN Style | 2 145 595,00 zł | 1,18 |
Wszystkie stacje: | 182 476 448,90 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama w tv: co trzecia złotówka na zdrowie i leki, liderem TVN