SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej

W marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły na reklamach jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Wpływy RMF FM zwiększyły się prawie dwukrotnie, natomiast spadek tych przychodów zanotowało Radio ZET.

Z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam – bez uwzględnienia autopromocji – 33,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a 32,4 proc. więcej – licząc z autopromocją. Natomiast same wydatki na autopromocję cennikowo zmniejszyły się w skali roku o 8,1 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

Wśród głównych rozgłośni swoje cennikowe przychody reklamowe najbardziej zwiększyły Program III Polskiego Radia i RMF FM (Grupa RMF) – odpowiednio o 87,5 i 80,3 proc. Spory wzrost tych wpływów zanotował też Program I Polskiego Radia, który w marcu ub.r. nie znalazł się w ogóle w czołowej piątce zestawienia.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe Eski Wrocław (Grupa Radiowa Time) były w marcu br. o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Natomiast Radio ZET (Eurozet) zarobiło z reklam 7,1 proc. mniej niż w marcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  III.2011 III.2010
RMF FM 99 735 770 zł 55 317 665 zł
Radio ZET 46 367 850 zł 49 885 685 zł
Program 3 Polskiego Radia 13 565 540 zł 7 235 575 zł
Program 1 Polskiego Radia 6 607 930 zł 1 959 985 zł
Eska Wrocław 5 077 942 zł 5 156 942 zł
monitorowane stacje razem 277 723 823 zł 207 919 263 zł
     
monitorowane stacje razem - z autopromocją 283 426 606 zł 214 127 521 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 5 702 783 zł 6 208 258 zł


 

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mysia
dlatego od pewnego czasu słucham radia zet bo tam jest wyraźnie mniej reklam niż w rfm fm
0 0
odpowiedź
User
korbik
zgadzam się z 'mysią'. swoją drogą czy to dobrze, że Polskie Radio tak bardzo idzie w reklamy? Wszak z abonamentu jednak kasę mają.
0 0
odpowiedź
User
Blondie
nie dziwi, biorąc pod uwagę że rmf to już praktycznie tylko reklamy i wielka kumulacja. Szkoda że kasa przyćmiła wszystko.
0 0
odpowiedź