Strony główne portali: Onet przed WP, w górę o2.pl i Gazeta.pl, najbardziej przyciąga TVN24.pl
Onet.pl na swojej stronie głównej ma najwięcej użytkowników i odsłon spośród czołowych portali horyzontalnych, wyprzedzając w obu statystykach WP.pl. W skali roku wzrosty odwiedzalności zanotowały natomiast strony główne o2.pl i Gazeta.pl.
W listopadzie 2016 r. stronę główną Onetu odwiedziło 10,75 mln realnych użytkowników, czyli 40,54 proc. wszystkich polskich internautów. Odwiedzających wykonali na niej 467,07 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 12:30 minuty - wynika z badania Gemius/PBI.
Witryna miała 1,1 mln użytkowników, 100,3 mln odsłon i 13:28 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego więcej niż strona główna WP.pl. Na tej drugiej przeciętny użytkownik spędził prawie godzinę (59:02 minuty), podobnie jak na stronie głównej Interii (59:28 minuty), która zanotowała ponad dwa razy więcej użytkowników (5,16 mln wobec 2,42 mln) i prawie dwa razy więcej odsłon (202,1 mln wobec 115,5 mln) niż strona główna Gazeta.pl.
Na stronie głównej o2.pl, od października ub.r. działającej w nowej wersji, każdy użytkownik spędził średnio 2 godziny i 16:21 minuty, a na stronie głównej TVN24.pl - cztery godziny (bez sekundy).
Strony główne największych portali w listopadzie 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
średni czas wizyty [godz:min:sek] |
zasięg |
onet.pl |
10 753 022 |
467 069 784 |
1:12:30 |
0:04:21 |
40,54% |
wp.pl |
9 649 919 |
366 782 564 |
0:59:02 |
0:03:50 |
36,38% |
interia.pl |
5 157 915 |
202 147 516 |
0:59:28 |
0:04:12 |
19,44% |
o2.pl |
3 363 762 |
36 090 216 |
2:16:21 |
0:21:16 |
12,68% |
gazeta.pl |
2 419 879 |
115 508 568 |
1:28:53 |
0:04:45 |
9,12% |
tvn24.pl |
1 518 113 |
44 570 448 |
3:59:59 |
0:13:40 |
5,72% |
fakt.pl |
466 606 |
21 240 978 |
0:40:32 |
0:02:29 |
1,76% |
Tylko na komputerach strona główna Onetu zanotowała w zeszłym miesiącu 9,22 mln użytkowników, 338,1 mln odsłon i 66:51 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a strona główna WP.pl - 7,98 mln użytkowników, 243,5 mln odsłon i 52:33 minuty średniego czasu korzystania.
Strona główna o2.pl miała znacznie więcej użytkowników niż strona główna Gazeta.pl (2,87 mln wobec 2,02 mln) i prawie dwa razy dłuższy średni czas spędzany przez odwiedzającego (2 godziny i 25:50 minuty wobec godziny i 17:09 minuty), ale trzy razy mniej odsłon (26,9 mln wobec 79,9 mln).
Strony główne największych portali w listopadzie 2016 r. na komputerach |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
średni czas wizyty [godz:min:sek] |
zasięg |
onet.pl |
9 215 161 |
338 050 993 |
1:06:51 |
0:04:52 |
34,74% |
wp.pl |
7 977 895 |
243 542 731 |
0:52:33 |
0:04:13 |
30,08% |
interia.pl |
4 427 564 |
152 847 905 |
0:56:19 |
0:04:40 |
16,69% |
o2.pl |
2 873 260 |
26 923 120 |
2:25:50 |
0:26:31 |
10,83% |
gazeta.pl |
2 018 388 |
79 720 254 |
1:17:09 |
0:05:08 |
7,61% |
tvn24.pl |
1 124 336 |
24 314 049 |
4:10:22 |
0:19:32 |
4,24% |
fakt.pl |
322 076 |
12 779 821 |
0:38:50 |
0:02:44 |
1,21% |
Na smartfonach i tabletach strona główna WP.pl miała więcej użytkowników niż strona główna Onetu (4,12 mln wobec 3,9 mln), ale mniej odsłon (123,2 mln wobec 129 mln) i krótszy średni czas korzystania (36:32 minuty wobec 41:58 minuty).
Wszystkie witryny zanotowały o około połowę krótszy średni czas spędzony przez użytkowników niż na komputerach, a także zdecydowanie niższą liczbę odsłon. Najmniejszą różnicę w tej drugiej statystyce miała strona główna TVN24.pl: w internecie stacjonarnym zanotowała ich 24,31 mln, a w internecie mobilnym - 20,26 mln.
Strony główne największych portali w listopadzie 2016 r. w internecie mobilnym |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
wp.pl |
4 119 264 |
123 239 833 |
0:36:32 |
0:03:03 |
15,53% |
onet.pl |
3 895 905 |
129 018 791 |
0:41:58 |
0:03:08 |
14,69% |
interia.pl |
1 622 890 |
49 299 611 |
0:35:22 |
0:02:55 |
6,12% |
o2.pl |
1 017 575 |
9 167 097 |
0:38:54 |
0:06:52 |
3,84% |
gazeta.pl |
696 155 |
35 788 314 |
1:25:15 |
0:03:58 |
2,62% |
tvn24.pl |
636 758 |
20 256 399 |
2:10:05 |
0:06:46 |
2,40% |
fakt.pl |
185 852 |
8 461 158 |
0:34:27 |
0:02:07 |
0,70% |
Strony główne Onetu i WP miały w listopadzie br. o jedną dziesiątą niższy zasięg niż rok wcześniej - pierwsza zanotowała spadek o 4,54 pkt proc., a druga o 4,18 pkt proc. Na obu zmalała też liczba odsłon: w przypadku Onetu o 140,63 mln (czyli 23,1 proc.), a WP o 82 mln (18,3 proc.) oraz minimalnie zmniejszył się średni czas korzystania przez internautów.
Strona główna Interii straciła 0,61 pkt proc. zasięgu (3 proc. w dół) i 23,38 mln odsłon (10,4 proc. w dół), za to przeciętny czas spędzany przez użytkowników wydłużył się o 6:18 minuty (czyli 11,8 proc.).
Zasięg strony głównej o2.pl wzrósł aż o 2,31 pkt proc. (czyli 22,3 proc.), a średni czas korzystania - o 40,8 proc., natomiast liczba odsłon zmalała o 2,65 mln (czyli 6,8 proc.). Z kolei strona główna Gazeta.pl zanotowała wzrosty o 0,15 pkt proc. zasięgu, 12,11 mln odsłon i 14:38 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Przed rokiem strony główne TVN24.pl i Fakt.pl nie były jeszcze wyodrębnione w badaniu Gemiusa dla PBI.
Dołącz do dyskusji: Strony główne portali: Onet przed WP, w górę o2.pl i Gazeta.pl, najbardziej przyciąga TVN24.pl