SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TLC nowym liderem kanałów lifestylowych

Liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych był w styczniu br. kobieca stacja TLC po ogromnym wzroście udziału o 350 proc. Udało jej się wyprzedzić dotychczas liderujące kanały TVN Style i TVN Turbo, które zanotowały spadki widowni.

Udział rozrywkowo – lifestylowego TLC w pierwszym miesiącu br. wyniósł 0,40 proc., czyli o 348,3 proc. więcej niż rok wcześniej, co było największym wzrostem w rankingu. Kanał ten na pierwszą lokatę awansował z pozycji szóstej. TLC powstał w październiku ub.r. z przekształcenia stacji Discovery Travel&Living i wsparty został jesienią intensywnymi działaniami reklamowymi (więcej na ten temat).

Na drugim miejscu utrzymała się kierowana do mężczyzn stacja TVN Turbo, której udział wyniósł 0,38 proc. po spadku o 2,8 proc. Na trzecią pozycję z pierwszej spadł z kolei kobiecy kanał TVN Style. Jego udział zmalał o 10,6 proc. do 0,36 proc.

Spory wzrost (o 79 proc.) odnotował zajmujący czwarte miejsce Polsat Cafe, który miał 0,26 proc. udziału. Z kolei Club TV (wcześniej Zone Club) mimo odświeżenia w grudniu, wspartego działaniami promocyjnymi (dowiedz się więcej), 36,3 proc. do 0,1 proc.

Najwięcej stracił zajmujący ostatnią lokatę kanał Fashion. Jego udział zmalał o 59,5 proc. do 0,02 proc.

styczeń Wszyscy 4+
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
TLC/Discovery T&L 6 336 0,089 28 502 0,399
TVN Turbo 27 839 0,391 27 180 0,380
TVN Style 28 918 0,406 25 964 0,363
Polsat Cafe 10 176 0,143 18 316 0,256
Polsat Play 11 906 0,167 14 637 0,205
Club TV [Zone Club] 11 196 0,157 7 170 0,100
kuchnia.tv 5 592 0,079 5 718 0,080
BBC Lifestyle 5 577 0,078 3 645 0,051
Domo 2 186 0,031 1 439 0,020
Fashion 2 957 0,042 1 244 0,017


W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w styczniu br. był natomiast kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,66 proc. udziału i zanotował wzrost o 6,6 proc. Na drugie miejsce awansowała stacja TLC, po gigantycznym wzroście o 467,7 proc. Jej udział wyniósł 0,56 proc. Na podium znalazła się też telewizja TVN Style – jej udział spadł o 11,8 proc. do 0,48 proc.

Największy spadek tak jak w grupie 4+ zanotował tutaj kanał Fashion – jego wynik zmalał o 41,4 proc. do 0,02 proc.

styczeń wszyscy 16-49
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
TVN Turbo 18 739 0,618 19 688 0,659
TLC/Discovery T&L 3 001 0,099 16 783 0,562
TVN Style 16 485 0,543 14 303 0,479
Polsat Cafe 5 748 0,189 10 090 0,338
Polsat Play 6 188 0,204 7 822 0,262
Club TV [Zone Club] 5 039 0,166 3 885 0,130
kuchnia.tv 1 980 0,065 2 997 0,100
BBC Lifestyle 3 802 0,125 2 734 0,092
Domo 1 359 0,045 806 0,027
Fashion 881 0,029 496 0,017


Najpopularniejszym programem na antenie TLC w styczniu br. był jeden z odcinków cyklu “Wstydliwe choroby”, który obejrzało ponad 220 tys. widzów. 

Raport top programów
TLC wszyscy 4+
Program AMR SHR %
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ 225 027 1,814
MEZCZYZNA Z POLOWA CIALA /FILM DOK.USA/ 174 039 1,073
NIEZWYKLE PRZYPADKI MEDYCZNE/SER.DOK.USA./ 157 211 1,576
TWARZ SPOD SKALPELA /SER.DOK./ 148 795 1,016
CHIRURGIA OTYLOSCI /SER.DOK.ANG./ 141 650 0,827
CZTERY ZONY I MAZ /SER.DOK.W.BRYT./ 139 331 0,962
CIAZA Z ZASKOCZENIA /SER.DOK.USA/ 139 064 2,332
DOKTOR G - LEKARZ SADOWY /SER.DOK./ 123 951 1,351
WALKA Z NOWOTWOREM GIGANTEM /FILM DOK.USA/ 114 016 0,708
SLODKI BIZNES /SER.DOK.USA/ 112 168 0,724

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.

Dołącz do dyskusji: TLC nowym liderem kanałów lifestylowych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ala
TVN Style....kocham Was.
0 0
odpowiedź
User
samozło
jestem pod wrażeniem. co prawda "nowy lider" to przesada (liczy sie 16-49) ale wzrost i tak jest spektakularny
0 0
odpowiedź
User
Bruce
Dobra robota Disco.
0 0
odpowiedź