Tylko „Rzeczpospolita" i „Parkiet” zyskały czytelników, „Przegląd Sportowy” najbardziej w dół
W styczniu 2015 roku spadki sprzedaży ogółem w skali roku zanotowały wszystkie dzienniki ogólnopolskie oprócz „Parkietu” i „Rzeczpospolitej”. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”, a liderem pozostał „Fakt”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 324 940 egz., czyli 7,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 168 460 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,93 proc.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w styczniu br. zmalał o 3,92 proc. do 157 625 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 2,67 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 891 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 57 742 egz., po spadku o 8,08 proc.
W styczniu ub.r. to „Dziennik Gazeta Prawna” był czwarty, a „Rzeczpospolita” zajmowała miejsce piąte.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 14,87 proc. i wyniosła 5 005 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r.
- To rezultat strategii wydawcy, stawiającej na dystrybucję jakościowych treści głównie w kanale prenumeraty. Jest to dla nas gwarancja dotarcia do właściwego odbiorcy, który kupuje dzienniki dla ich zawartości merytorycznej a nie dołączanych dodatków budujących jednorazowy efekt sprzedaży - tak rosnące wyniki „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” komentuje Dariusz Bąk, prezes Gremi Business Communication.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,82 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w styczniu br. wyniósł 28 555 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
452 988 |
324 940 |
324 940 |
474 418 |
352 068 |
352 068 |
Gazeta Wyborcza |
262 383 |
185 962 |
168 460 |
278 300 |
208 968 |
187 032 |
Super Express |
264 861 |
158 345 |
157 625 |
260 743 |
164 776 |
164 056 |
Rzeczpospolita |
67 782 |
58 370 |
57 891 |
69 256 |
57 576 |
56 383 |
Dziennik Gazeta Prawna |
89 247 |
67 681 |
57 742 |
102 238 |
72 101 |
62 817 |
Przegląd Sportowy |
56 140 |
28 555 |
28 555 |
69 879 |
33 136 |
33 136 |
Gazeta Polska Codziennie |
61 465 |
18 969 |
18 967 |
86 416 |
21 785 |
21 783 |
Puls Biznesu |
15 078 |
13 968 |
10 644 |
17 093 |
15 877 |
11 214 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 186 |
5 402 |
5 005 |
10 145 |
4 907 |
4 357 |
Dołącz do dyskusji: Tylko „Rzeczpospolita" i „Parkiet” zyskały czytelników, „Przegląd Sportowy” najbardziej w dół