Uregulują reklamę zewnętrzną
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zabrała się za przygotowanie spójnego dokumentu regulującego zasady ekspozycji reklam na nośnikach zewnętrznych. Zarząd IGRZ chce opublikować go pod koniec maja.
Chcemy stworzyć takie regulacje, które po niewielkich zmianach będzie można przenosić na grunt każdego polskiego miasta - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń prezes IGRZ. Dodaje, że dotychczas Izba wielokrotnie podejmowała próby wypracowania jasnych reguł ekspozycji reklam w poszczególnych miastach naszego kraju, jednak okazywało się to nieskuteczne.
Dokument będzie składał się z trzech części. Pierwsza będzie odnosić się do ogólnych przepisów prawa - obowiązujących w naszym kraju. Druga do rynku reklamy zewnętrznej z uwzględnieniem ilości i rodzaju nośników. Trzecia zaś będzie poruszać kwestie związane z etyką w reklamie i tzw. dobrych praktyk (np. dotyczącymi reklamy napojów alkoholowych w okolicach szkół, czy miejsc kultu religijnego).
- Większość państw europejskich ma już te kwestie uregulowane, u nas niestety wciąż jest to problem - tłumaczy Kaczoń. Dokument zostanie poddany pod głosowanie 21 maja, podczas Walnego Zgromadzenia Członków IGZR, po czym znajdujące się w nim zapisy będzie można zacząć wcielać w życie.
Dołącz do dyskusji: Uregulują reklamę zewnętrzną