Weszlo.com w nowej wersji: nie tylko o piłce nożnej, brak dostępu dla użytkowników adblocków
Serwis Weszlo.com, dotąd zajmujący się tylko piłką nożną, w nowej wersji uruchomił sekcje dotyczące innych dyscyplin sportowych i fitnessu. Na stronie wprowadzono blokadę dostępu dla użytkowników korzystających na niej z adblocków.
W wersji Weszlo.com udostępnionej z początkiem br. pojawiło się kilka nowych elementów i opcji. Wprowadzono działy „Inne sporty” (zamieszczane są tam dłuższe artykuły i wywiady o innych dyscyplinach niż piłka nożna) oraz „Weszło Fit”. - Żadnych na siłę wciskanych żon sportowców i pośladków, za to jakieś dłuższe materiały, wywiady, które czyta się dwadzieścia minut… Felietony, reportaże, czasami wymagające pojechania zagranicę (ostatnio dobry ten z Lipska). Teoretycznie - zgodnie z obecnymi trendami - to nie ma prawa się udać. Dlatego jestem tak bardzo ciekaw, czy się uda - opisał nowe działy Krzysztof Stanowski, założyciel i szef serwisu, w felietonie zamieszczonym we wtorek.
W górnym menu witryny wprowadzono odnośniki do tych sekcji i zakładki „Trybuna” z wpisami internautów, a usunięto te dotyczące zakładów bukmacherskich. Zmieniono też system komentarzy: z facebookowego na własny (wpisy mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy). Ponadto udostępniono wersję mobilną witryny.
W serwisie zamknięto dostęp do wszystkich treści internautom korzystającym z ablocków. Zarówno na stronie głównej, jak i stronach z artykułami widzą zamazane treści redakcyjne i komunikat: „Strona zablokowana. Jeśli szanujesz naszą pracę, wyłącz Ad-blocka (przynajmniej dla tej strony)”. - Osoba, która na stronę wchodzi, ale omija system płatności, nie jest wartością dodaną, tylko zbędnym kosztem. Na przykład jeśli takich osób jest sporo, wtedy - tak na zdrowy rozum - należy opłacić lepszy serwer - uzasadnił Krzysztof Stanowski wprowadzenie tego rozwiązania. - Już kiedyś pisałem: jeśli na jakiejś stronie jest tak dużo reklam, że nie jesteś w stanie tego znieść, nie blokuj reklam, tylko przestań korzystać ze strony. Wtedy nie omijasz przyjętego tam systemu płatności. A jeśli treść aż tak ci się podoba, że nie jesteś w stanie się bez niej obejść – oglądaj reklamy. Coś za coś - dodał.
W ostatnim czasie podobne rozwiązanie na niektórych swoich stronach wprowadziła Grupa Onet: użytkownicy adblocków widzą tylko górną część strony głównej Onet.pl, a na Business Insider Polska i Plejada.pl część z nich nie ma dostępu do żadnych treści.
Weszlo.com działa od 2008 roku, początkowo było blogiem Krzysztofa Stanowskiego, a potem rozwinęło się w serwis informacyjno-publicystyczny dotyczący piłki nożnej. Popularność zdobyło m.in. dzięki ostrym, nieszablonowym felietonom (w pierwszych latach funkcjonowania strony teksty na niej nie były podpisywane).
Według danych z badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Weszlo.com odwiedziło 406,1 tys. realnych użytkowników (106,9 tys. na komputerach i 270,2 tys. na urządzeniach mobilnych), którzy wykonali w serwisie 7,86 mln odsłon (4,3 mln na komputerach i 3,56 mln na urządzeniach mobilnych) oraz spędzili w nim średnio po 32 minuty (45:22 minuty na komputerach i 20:15 minuty na urządzeniach mobilnych).
Dołącz do dyskusji: Weszlo.com w nowej wersji: nie tylko o piłce nożnej, brak dostępu dla użytkowników adblocków