SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Wyborcza' i 'Fakt' na czele dzienników, 'Przyjaciółka' liderem dwutygodników

"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to nadal najpopularniejsze dzienniki w Polsce - wynika z najnowszej fali Polskich Badań Czytelnictwa. Natomiast w kategorii dwutygodników nowym liderem została debiutująca w niej "Przyjaciółka".

W okresie od października ub.r. do marca br. po "Gazetę Wyborczą" sięgało 15,18 proc. Polaków, a "Fakt" czytany był przez 15,15 proc. ankietowanych. Dalej w zestawieniu znalazły się: bezpłatne "Metro", którego czytanie zadeklarowało 7,78 proc. respondentów i "Super Express" z czytelnictwem na poziomie 7,60 proc.

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 15,18%
Fakt 15,15%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,78%
Super Express 7,60%
Dziennik Polska Europa Świat 4,50%
Rzeczpospolita 4,45%
Przegląd Sportowy 3,87%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,70%
Gazeta Prawna 2,41%
Gazeta Podatkowa 1,00%
Giełda Samochodowa 0,83%
Puls Biznesu 0,38%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,27%

Najpopularniejszym tygodnikiem pozostaje "Tele Tydzień", który jest czytany przez 36,13 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu ze znacznie niższym wynikiem (20,43 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco".

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 36,13%
Życie na Gorąco 20,43%
Tina 16,53%
Pani Domu 16,47%
Chwila dla Ciebie 16,43%
NAJ 16,38%
Angora 9,99%
Newsweek 9,76%
Tele-Świat 9,57%
Auto Świat 9,51%
Wprost 9,51%
Gala 9,49%
To i Owo 7,64%
Polityka 7,34%
Twoje Imperium 6,92%
Na Żywo 6,06%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,97%
Takie jest Życie 4,69%
Teleprogramy 4,57%
Super TV 4,43%
Rewia 4,14%
Gość Niedzielny 4,05%
Przekrój 4,00%
Motor 3,90%
Świat i Ludzie 2,53%
Imperium TV 2,23%
Tele Max 1,91%
Forum 1,64%
Bella Relaks 1,61%
Jarmark 0,92%
Przewodnik Katolicki 0,92%
Tygodnik Siedlecki 0,74%
Panorama Leszczyńska 0,59%
Tygodnik Ostrołęcki 0,57%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,53%
City (tygodnik bezpłatny) 0,53%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,48%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,37%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) 0,24%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,14%

Nowym liderem czytelnictwa wśród dwutygodników została "Przyjaciółka", która na z tygodniowego na dwutygodniowy cykl wydawniczy przeszła w lutym br. W badanym okresie sięgało po nią 17,58 proc. Dalej plasują się dotychczasowi liderzy - "Viva!" (11,32 proc.) i "Z Życia Wzięte" (10,99 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka * 17,58%
Viva 11,32%
Z Życia Wzięte 10,99%
Komputer Świat 8,63%
Party Życie Gwiazd 6,26%
Bravo 5,00%
Sukcesy i Porażki 3,83%
Świat Seriali 3,79%
Bravo Sport 3,24%
Bravo Girl 2,66%
Show.Magazyn o Gwiazdach 1,77%
Monitor Księgowego 0,68%

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (13,46 proc.), "Claudię" (12,74 proc.) i "Cztery Kąty" (11,09 proc.).

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,46%
Claudia 12,74%
Cztery Kąty 11,09%
Poradnik Domowy 9,88%
Murator 9,31%
Focus 8,89%
Olivia 8,80%
Świat Kobiety 7,77%
Dobre Rady 7,53%
Mój Piękny Ogród 7,19%
Kobieta i Życie * 6,60%
Avanti 6,48%
Auto Moto 6,40%
Mamo To Ja 5,89%
National Geographic 5,72%
Działkowiec 5,69%
CKM 5,37%
Glamour 5,19%
Moje Mieszkanie 4,43%
Pani 4,43%
Ładny Dom 4,38%
PC Format 4,28%
Cosmopolitan 4,21%
CD Action 4,11%
M jak mieszkanie 4,00%
Dom & Wnętrze 3,96%
Joy 3,89%
Uroda 3,83%
Samo Zdrowie 3,44%
Playboy 3,40%
Auto Motor i Sport 3,32%
Twoje Dziecko 3,24%
Kuchnia 3,20%
Dziewczyna 3,08%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 3,00%
Dziecko 2,98%
Elle 2,88%
Cienie i Blaski 2,74%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,72%
Popcorn 2,70%
Zdrowie 2,69%
Logo 2,67%
Zwierciadło 2,62%
Kwietnik 2,54%
Dobre Wnętrze 2,46%
Świat Motocykli 2,41%
Chip 2,41%
Rodzice 2,34%
Vita 2,21%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,21%
Przyślij Przepis! 2,20%
Mój Piękny Dom 2,14%
Auto Świat Poradnik 2,05%
Twój Maluszek 2,05%
Moje Gotowanie 2,00%
Burda 1,98%
Twist 1,95%
Magazyn Futbol 1,95%
Sekrety Serca 1,76%
Click 1,75%
Zbuduj Dom 1,74%
Reader's Digest 1,72%
Top Gear 1,71%
M jak Mama 1,67%
Tak Mieszkam 1,58%
Majster 1,56%
Focus Historia 1,56%
Men's Health 1,52%
Charaktery 1,49%
Forbes 1,37%
Na ścieżkach życia 1,35%
Next 1,20%
In Style 1,08%
Sól i Pieprz 1,03%
Play 1,03%
Podróże 1,03%
Shape 1,01%
Voyage 0,81%
Fun Club 0,79%
Hot Moda & Shopping 0,64%
Elle Decoration 0,55%
Architektura-Murator 0,55%
Żagle 0,51%
Tenis. Gem.Set.Mecz 0,20%

Spośród pięciu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik", który ma czytelnictwo wynoszące 5,38 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 5,38%
Auto Świat 4x4 2,51%
Komputer Świat Ekspert * 2,24%
Komputer Świat Gry * 2,14%
National Geographic. Traveler 1,65%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2008 roku do marca 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 472 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Kobieta i Życie": październik 2008 (próba 20 537). "Komputer Świat Ekspert" i "Komputer Świat Gry" do grudnia 2008 roku były badane jako miesięczniki (próby dla tych tytułów wyniosły po 12 447 przypadków), zaś "Przyjaciółka" do lutego br. badana była jako tygodnik (próba 4136).

Dołącz do dyskusji: 'Wyborcza' i 'Fakt' na czele dzienników, 'Przyjaciółka' liderem dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl