SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” i „GPC” z największymi spadkami sprzedaży we wrześniu

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich we wrześniu br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciły „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

We wrześniu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 224 215 egz., czyli o 9,77 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 110 605 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 12,07 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 16,04 proc. do 90 088 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 7,10 proc. Dziennik ten w sierpniu br. sprzedawał się w liczbie 44 795 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 38 342 egz., po spadku o 3,59 proc.

Duży spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,56 proc. do 14 829 egz., zanotowała również „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

We wrześniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał tutaj 9,42 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,34 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „GPC” z największymi spadkami sprzedaży we wrześniu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
untermensz
noż qutva, co za wredne goooje - kto teraz bedzie naszym untermenszem?!
0 0
odpowiedź
User
Kacper
To, że tuby propagandowe tracą - cieszy.
0 0
odpowiedź
User
ttt
fanatycy z obu stron spadają najszybciej. Bravo!
0 0
odpowiedź